میلاد مسیح(ع) جلوه‌ای از یکپارچگی میان مسیحیان و مسلمانان


میلاد مسیح(ع) جلوه‌ای از یکپارچگی میان مسیحیان و مسلمانان

کشورهای مختلف جهان میلاد پیامبر صلح و مهربانی حضرت مسیح(ع) را در فضایی زیبا و دوستانه جشن می گیرند و مسلمانان با احترام به حضرت مسیح(ع) در این جشن مشارکت دارند تا بهترین جلوه یکپارچگی دینی و مذهبی را رقم بزنند.

خبرگزاری شبستان، جهان اسلام: بافرارسیدن میلاد پیامبر صلح و مهربانی حضرت مسیح(ع)، کشورهای مختلف جهان به برپایی جشن ها و مراسم های متفاوت برای این میلاد سعید اقدام می کنند.

اکنون در کشورهای مختلف اروپا مانند فرانسه، بلژیک، آلمان و اتریش همه شهرها برای این عید تزیین شده است و خیابان ها مملو از تزیینات، جشن ها، نوشیدنی های ویژه کریسمس، شیرینی ها فراوان و غذاهای ویژه میلاد حضرت مسیح(ع) است.

خیابان های پاریس و شهرهای دیگر اروپا درشب میلاد حضرت مسیح یادآور خیابان های کشورهای عربی اسلامی است که در ماه مبارک رمضان جشن می گیرند. همه مردم از متدین و غیرمتدین گردهم جمع می شوند، هم روزه داران هم غیر روزه داران دور یک سفره می نشیند و افطار می کنند. این فضای زیبا نشانه اتحاد دوستان و آشنایان و خانواده هاست. دور هم جمع می شوند، صحبت می کنند، می خندند و خاطرات، آرزوها و مشکلات شان رابیان می کنند.

عجیب این است که همه این مراسم ها با وجود تنوع ادیان به طور کامل در کشورها برگزار می شود و همه مردم مشتاقانه در انتظار آیین ها و مراسم هایی هستند که آنها را شاد و خوشحال می کند و با عشق و شادی گردهم جمع می شود.

مسئله جالب توجه در برپایی مراسم های دینی، شباهت آنهاست. شاید یکی از بهترین جلوه های این پدیده یکپارچگی دینی انسانی و تعدد آن در اشکال و مذاهب است. این تلاش بی وقفه برای شادی با برپایی اعیاد، جشن ها و تجمع های دوستی و انس مهیا می شود.

با وجود کشورهای مختلف در جهان، ما آیین های مشابهی را می بینیم و در آنها کسانی هستند که نسبت به دین بی تفاوت هستند خواه مسیحی یا یهودی یا مسلمان. اما این مسئله دیده شده است که آنها مشتاق در برپایی جشن های زیباهستند و به یکدیگر فرارسیدن اعیاد را تبریک می گویند و در برپایی جشن ها و تزیین خیابان ها مشارکت می کنند.

برهمین اساس می توان گفت که در میلاد حضرت مسیح(ع) مسیحیان و مسلمانان و پیروان سایر ادیان در همه کشورها مشارکت می کنند و این مسئله نشانه وحدت مردم جهان است. این اعیاد و مراسم های زیبا یک پدیده مذهبی است که ما باید آنها را نشر و گسترش دهیم و به برپایی آنها تشویق کنیم، زیرا با این اعیاد و جشن ها فضای صلح و محبت بین انسان ها جاری می شود.

ما می بینیم که متعصبان و تندروها از همه مذاهب، این جشن ها را لعن می کنند و می خواهند این اعیاد را به فساد بکشند و حتی برخی فتواهای انزجارطلبانه صادر می کنند که این مسئله تنها باعث گسترش نفرت و خشونت علیه یکدیگر است. آنها بدون توجه به این مسئله جوهره همه ادیان مشابه و واحد است، می خواند کینه و نفرت نسبت به دیگران را گسترش دهند.

دین مسیحیت به مانند اسلام تکمیل کننده ادیان پیش از خود بوده است و با ظهور اسلام دین کامل شده است. و پیروان همه ادیان باید به همه پیامبران (ع) احترام بگذارند. به همین دلیل، میلاد حضرت مسیح(ع) برای همه مردم جهان به ویژه مسلمانان مورد احترام است.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل