افزایش 24 درصدی تصادف در بخش حمل و نقل بار


افزایش 24 درصدی تصادف در بخش حمل و نقل بار

جانشین پلیس راهور ناجا: در 9 ماه ابتدای امسال میزان تصادف در بخش حمل و نقل بار نسبت به مدت مشابه سال قبل 24 درصد افزایش داشته است.

افزایش 24 درصدی تصادف در بخش حمل و نقل بارسردار حسینی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ با بیان اینکه ۹۰ درصد جابجایی‌ها و حمل و نقل بار و مسافر و تجاری در کشور، زمین پایه است، افزود: بنابراین ناوگان عمومی بار ومسافر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی گفت: در نه ماه اول سال ۱۴۰۰ در بخش حمل و نقل عمومی بار بیش از ۳۷۰ میلیون تردد در کشور ثبت شده و این در صورتی است و البته بیش از ۳۲ درصد از ناوگان عمومی بار در سن فرسودگی است.
سردار حسینی ادامه داد: همین سن فرسودگی و مشکلاتی از قبیل گرانی لاستیک و قطعات و کیفیت پایین قطعات شرایطی را ایجاد کرده است که شاهد افزایش تعداد تصادفات، جانباختگان و مصدومان تصادف هستیم و متاسفانه افزایش چشمگیری در این مدت داشته است.
جانشین راهور ناجا افزود: برای حل این مسئله باید اقدام جدی و همه جانبه صورت بگیرد و سازمانی که مسئول و متولی نوسازی است باید به سرعت وارد شود، چون هر روز شاهد آن هستیم که آمار ۳۲ درصد فرسودگی در حال افزایش است و تعداد بیشتری از کامیون‌ها فرسوده می‌شود.
وی ادامه داد: باید حمایت‌ها در این زمینه از سوی سازمان‌های متولی برای ارتقای ایمنی افزایش یابد و حتما ناوگان حمل و نقل بار همانند ناوگان عمومی مسافر با سامانه سپهتن کنترل شود.
سردار حسینی گفت: اگر سامانه سپهتن به زودی در ناوگان حمل و نقل بار تجهیز شود، شاهد کاهش تصادف در این بخش خواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز