48 اثر صنایع‌دستی کرمان مهر اصالت دریافت کرد


48 اثر صنایع‌دستی کرمان مهر اصالت دریافت کرد

کرمان - ایرنا - معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به برگزاری ششمین دوره داوری مهر اصالت ملی گفت: در این دوره 48 اثر صنایع‌دستی کرمان مهر اصالت دریافت کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان، کاظم حسین‌زاده افزود: از مجموع ۵۱ سهمیه این استان برای ارسال آثار صنایع‌دستی به ششمین دوره داوری مهر اصالت، ۴۸ اثر موفق به دریافت مهر اصالت شد و کرمان در بین استان‌های منطقه سه کشور (کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان) مقام اول را به خود اختصاص داد.

وی بیان کرد: رشته‌هایی که در این دوره موفق به دریافت مهر اصالت شدند شامل پته‌دوزی، خراطی چوب، زیورآلات سنتی، فیروزه‌کوبی، پاپیه‌ماشه، چاقوسازی، گلیم‌بافی، ابریشم‌دوزی، چهل تیکه‌دوزی، درودگری سنتی، پریواردوزی، تولیدات چرمی دست‌دوز، سفالگری، حصیربافی، سازهای سنتی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان تصریح کرد: در بین رشته‌های مذکور بیشترین مهر اصالت به رشته‌های پته‌دوزی و گلیم‌بافی تعلق گرفت.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۰ هزار هنرمند چیره‌دست کرمانی در ۱۰۰ رشته و زیررشته صنایع‌دستی فعال هستند.

ششمین دوره ارزیابی و داوری آثار صنایع‌دستی استان‌های منطقه سه کشور شامل کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان از ۲۷ تا ۲۹ آذرماه سال‌جاری به میزبانی کرمان در محل اتاق بازرگانی برگزار شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


روز ملی ایمنی حمل و نقل، یادآور مسئولیت اجتماعی همگانی با مشارکت مردم