از تلاش برای تامین آب پایدار تا صادرات محصولات کشاورزی


از تلاش برای تامین آب پایدار تا صادرات محصولات کشاورزی

استانها - ایرنا - خبرنگاران ایرنا 11 دی ماه نسبت به پوشش رویدادها و تولید محتوا اقدام کردند که از مهمترین آنها می‌توان به سفر معاون رییس جمهور به خوزستان، دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، حماسه 9 دی، صادرات محصولات کشاورزی به عراق، امدادرسانی به آسیب دیدگان سیلاب در سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

به گزارش گروه اخبار استانهای ایرنا، امروز خبرنگاران ایرنا در استانهای مختلف سوژه های مهمی را به عنوان مطالبات مردم و در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی پیگیری کردند که از جمله این گزارش‌ها می‌توان به "روشن شدن شعله‌های خدمت دولت مردمی در روستاهای آذربایجان‌غربی"، "حل مشکلات شهرک‌های صنعتی ضرورتی برای رونق اقتصادی گلستان"، "پرخاشگری، تصمیمات لحظه‌ای و قتل آنی؛ ریشه کار کجاست؟ "، "بخشش آسمان به زمین تشنه خراسان جنوبی"، "مصوبه‌ای برای نجات زنان بوشهری از افسردگی خانه نشینی" و "جعل خبر معلول مراغی با ادعای حقوق بشری" اشاره کرد.

امروز همچنین گروه استانهای ایرنا با انتشار گزارشی با "عنوان تداوم سفرهای استانی؛ مصداق عینی حرف تا عمل دولت سیزدهم" سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به برخی استانها و شهرهای کشور را مورد بررسی قرار داد. از جمله مهمترین محورهای این گزارش می‌توان به سفر آیت الله رییسی به استان قم و دیدار وی با اقشار مختلف مردم و بررسی مشکلات این استان اشاره کرد.

این گروه در گزارش دیگری هم به بیان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در ایران پرداخت که در مقدمه این گزارش آمده است: کرونا این بار با سویه جدید اومیکرون ابعاد مختلف زندگی مردم را از جمله در ایران هدف قرار داده و این در حالی است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون کامل تا حد زیادی می‌توان از آسیب‌های این ویروس در امان ماند.

معاون اجرایی رییس جمهور نیز که امروز به اهواز سفر کرده است در بدو ورود به فرودگاه این شهر اعلام کرد که دولت سیزدهم مصمم به حل مشکلات خوزستان است. به گفته صولت مرتضوی، رییس جمهور در ۲ سفر سرزده به خوزستان برای گره گشایی از مشکل مردم استان و مناطق زلزله زده اندیکا دستورهای مهمی صادر کرد که به مصوبه هایی مهم در هیات دولت تبدیل شد.

معاون رییس جمهور همچنین در حاشیه بازدید از طرح انتقال آب غدیر اندیمشک تاکید کرد که وعده رییس جمهور برای تامین آب پایدار خوزستان تا ابتدای سال آینده محقق می‌شود. این طرح هم اکنون ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. استاندار خوزستان هم که مرتضوی را در این بازید همراهی می‌کرد، گفت که به همت دولت سیزدهم، زمان اجرای طرح تامین آب پایدار خوزستان از ۲۵ سال به هشت ماه کاهش یافت.

از تلاش برای تامین آب پایدار تا صادرات محصولات کشاورزی

سردار غیب‌پرور جانشین فرماندهی کل سپاه در قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی (ع) نیز که میهمان مردم کرمان است در آیین بزرگداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی تاکید کرد که مکتب جهانی سپهبد سلیمانی، نابودی دشمنان اسلام را در پی دارد.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح هم که به منظور شرکت در آیین معارفه رییس سازمان قضایی و نیروهای مسلح و دادستان نظامی مازندران به ساری رفته است تصریح کرد که با اندک مجرمان در نیروهای مسلح برخورد جدی می‌شود. وی خاطرنشان کرد که باید با مجرم نظامی در هر پست و مقامی که باشد برخورد شود، البته راهکارهای پیشگیری را باید انجام بدهیم.

همچنین حجت الاسلام حسینی خراسانی عضو شورای نگهبان در نشست شورای اداری استان سمنان تاکید کرد که مدیران با خدمتگزاری، پیرو مکتب سردار سلیمانی باشند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی نیز که در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی شرکت کرده است، خبر داد که بیش از ۲ میلیون تن نهاده دامی در کشور توزیع شد. به گفته وی در سه ماه اخیر برای صادرات ۳۰۰ هزار راس دام سبک و ۵۰ هزار راس گوساله پرواری، مجوز صادر شد.

از تلاش برای تامین آب پایدار تا صادرات محصولات کشاورزی

ترویج صنایع دستی با ایجاد خانه‌های ایرانی پیگیری می‌شود. این عنوان خبری بود که مرکز ایرنا در قزوین آن را به نقل از معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی آن را منتشر کرد. محمودیان یادآور شد که خانه ایرانی یک ابداع است که تلاش می کند خانه‌ای را به جز لوازم دیجیتال و برقی با استفاده و کاربرد صنایع دستی در بخش های مختلف به نمایش گذاشته و معرفی کند. او در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت که ثبت جهانی ۲ بازار صنایع دستی پیگیری می‌شود.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح هم در آیین بزرگداشت شهادت شهید سردار سلیمانی و حماسه ۹ دی در ایلام تاکید کرد که غیرت عاشورایی و انقلابی مردم در فتنه سال ۸۸ موجب شد حماسه ۹ دی رقم بخورد و نقشه شوم دشمن نقش بر آب شود.

در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی امروز در تهران نیز همایشی با عنوان همایش بزرگ دختران حاج قاسم برگزار شد که در آن هزاران دختر جوان تهرانی به این منظور گردهم آمدند. این مراسم به دعوت سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ برگزار شد.

از تلاش برای تامین آب پایدار تا صادرات محصولات کشاورزی

امروز همچنین مراکز ایرنا در استانهای مختلف با پوشش آیین‌ها و برنامه‌ها و همچنین تهیه مصاحبه و گزارش، دومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشتند که از جمله آنها می‌توان به عناوینی از جمله "همایش "دختران حاج قاسم" در قزوین"، "اجتماع بزرگ سلیمانی‌ها ۱۳ دی در کرمانشاه"، "گیلان با نام «سرباز فاطمی» به میزبانی سالگرد شهادت سردار دلها می‌رود" و "وصیت‌نامه‌ای برای تمامی نسل‌ها" اشاره کرد.

رییس جمعیت هلال احمر هم که به خرمشهر سفر کرده است در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد که فعالیت نیروهای هلال احمر در مناطق مرزی کشور برای کنترل کرونا افزایش یافته است. به گفته وی نیروهای جمعیت هلال در مرزهای زمینی، هوایی و دریایی برای مراقبت و کنترل مسافران حضوری فعال داشته و مسافرانی را که علایم کرونا داشته باشند قرنطینه می‌کنند.

مرکز ایرنا در بوشهر نیز به نقل از مدیر جهادکشاورزی دیر خبر داد که بارندگی و تگرگ ١٨٤ میلیارد تومان به کشاورزان دیر خسارت وارد کرد. همچنین بارش شدید باران و تگرک به ٩٢٠ هکتار محصولات کشاورزی منطقه بردخون این شهرستان خسارت وارد کرده است.

آموزش وپرورش هرمزگان هم با صدور اطلاعیه‌ای شایعه تعطیلی مدرسه ها را تکذیب کرد. بر اساس این اطلاعیه هرگونه تعطیلی مدرسه‌ها برعهده ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها است و آموزش و پرورش تابع مصوبه‌های این ستاد بوده که تاکنون تصمیمی در زمینه تعطیلی مدرسه‌ها گرفته نشده است.

از تلاش برای تامین آب پایدار تا صادرات محصولات کشاورزی

از زهدان نیز خبر رسید که بیش‌از ۲ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان امدادرسانی شدند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با اعلام این خبر خاطرنشان کرد که بدنبال وقوع بارندگی شدید در جنوب سیستان و بلوچستان امدادرسانی به مردم آسیب دیده در چهار شهرستان چابهار، کنارک، سرباز و فنوج توسط ۳۳ تیم عملیاتی در دستورکار قرار گرفت.

رئیس اداره شیلات گناوه هم خبر داد که پنج شناور صیادی متخلف درگناوه توقیف شدند. صید غیرمجاز ترال در حوزه استحفاظی آب های ساحلی این شهرستان عامل به اقدام بود. در این ارتباط ادوات و تجهیزات متخلفان ضبط و با تشکیل پرونده برای اعمال قانون در اختیار دادگستری شهرستان قرار گرفتند.

همچنین مدیرکل گمرک استان ایلام در گفت وگو با خبرنگار مرکز ایرنا اعلام کرد که ۲۰۷ هزار تن محصولات کشاورزی از مرز مهران به عراق صادر شد. ارزش این میزان محصول ۶۳ میلیون دلار ارزیابی شده است.

از تلاش برای تامین آب پایدار تا صادرات محصولات کشاورزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در قصرشیرین خبر داد که حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا امسال از مرز پرویزخان صادر شد. امسال تاکنون ۳۷ هزار و ۷۸۳ کامیون ایرانی و ۳۸ هزار و ۸۳۷ کامیون خارجی از مرز پرویزخان تردد داشته‌اند.

صادرات کالا از بندر جاسک به کشور عمان که ۳۰ میلیون دلار ارزآوری داشته است، از جمله عناوین خبری بود که خبرنگار ایرنا در بندرعباس آن را به نقل از رییس اداره بندر و دریانوردی جاسک منتشر کرد.

مرکز ایرنا در کرمان هم به نقل از رییس جمعیت هلال احمر رفسنجان اعلام کرد که هفت خیر رفسنجانی ۳۵۰ هکتار باغ پسته را وقف بخش درمان کردند. خیرین درآمد باغ‌های پسته را برای تامین هزینه های بخش درمان، وقف جمعیت هلال احمر کردند.

امروز از دفتر نوشهر نیز خبر رسید که مردم ولایتمدار شهرستان‌های تنکابن و رامسر از پیکر سه شهید گمنام دفاع مقدس استقبال کردند. گزارش تصویری این مراسم را می‌توانید اینجا ببینید.

از تلاش برای تامین آب پایدار تا صادرات محصولات کشاورزی

اداره کل هواشناسی هرمزگان هم هشدار قرمز جوی و دریایی برای این استان صادر کرد. به گفته معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان احتمال رگبار شدید باران و تداوم آن در استان همراه با رعد و برق و ریزش تگرگ، تندباد شدید وجود دارد.

مرکز ایرنا در کرج نیز در خبری به نقل از مدیر زندان قزلحصار از بخشش ۶ محکوم به قصاص خبر داد. مدیر زندان قزلحصار کرج با تایید این خبر، اعلام کرد که از این تعداد چهار نفر آزاد و ۲ نفر با گذراندن جنبه عمومی جرم از زندان آزاد می شوند.

همچنین رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان از اختصاص حدود ۹ هزار میلیارد ریال برای توسعه کشاورزی این استان خبر داد. این مبلغ در زمینه‌های آبیاری تحت فشار، قنوات، نخیلات، بنادر و صیادی در نظر گرفته شده است.

از تلاش برای تامین آب پایدار تا صادرات محصولات کشاورزی

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه هم خبر داد که ۱۷ قبضه اسلحه غیرمجاز در سرپل‌ذهاب کشف شد. به گفته وی پس از اطلاع ماموران پلیس سرپل ذهاب مبنی بر ورود یک محموله اسلحه غیرمجاز از کشورهای همسایه به داخل شهرستان، رسیدگی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

مرکز ایرنا در بوشهر نیز به نقل از روابط‌ عمومی شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد که هیچ آتش سوزی در سکوی ۱۶ پارس جنوبی رخ نداده است. آتش سوزی به دلیل برخورد صاعقه با گازهای نشتی از یک خط لوله دریایی بود که بلافاصله مهار شد. در زمان حاضر سکوی ۱۶ پارس جنوبی از مدار تولید خارج شده و برنامه‌ریزی‌ برای انجام تعمیرات و بازگشت این سکو به مدار تولید در حال انجام است.

از تلاش برای تامین آب پایدار تا صادرات محصولات کشاورزی

امروز همچنین گزارش‌های تهیه شده توسط مراکز ایرنا در ۳۱ استان کشور مورد بررسی قرار گرفت که بر اساس آن گزارش‌ سارا صالحی خبرنگار مرکز سنندج با تیتر "فراموش شده در هزار توی تاریخعلیرضا فولادی رییس دفتر مراغه با عنوان "جعل خبر معلول مراغه ای با ادعای حقوق بشریحکیمه مصطفایی خبرنگار مرکز بیرجند با تیتر "بخشش آسمان به زمین تشنه خراسان جنوبیالهام بابایی خبرنگار مرکز خرم آباد با عنوان "زمین‌گیر شدن پرواز خرم‌آباد - مشهد در فراز و فرود استقبال مردممحمد امین افشار پور خبرنگار مرکز شیراز با تیتر "لاشه‌های مردار و سفره شاهانه سگان در کوار فارس فاطمه رفاهت خبرنگار مرکز بوشهر با عنوان "مصوبه‌ای برای نجات زنان بوشهری از افسردگی خانه نشینی سعید فیروزی خبرنگار مرکز ایلام با تیتر "بصیرت قرآنی در شخصیت سردار سلیمانی" و فاطمه رشیدی جهان آباد خبرنگار مرکز ایلام با عنوان "خوش آمدی برادر" به عنوان مطالب برتر یا شایسته تقدیر انتخاب شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز