درخواست وکلای هند برای اتخاذ تدابیر قاطع ضد تحرکات تندروهای هندو


درخواست وکلای هند برای اتخاذ تدابیر قاطع ضد تحرکات تندروهای هندو

وکلای هند از دولت مودی خواستند تا تدابیر قاطعی را ضد تندروهای هندو که به کشتار مسلمانان دعوت کردند، اتخاذ کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، گروهی از وکلای ارشد در هند از دولت نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور خواستند تا تدابیری را ضد تندروهای هندو که علنی به کشتار مسلمانان تشویق می کنند، اتخاذ کنند.

این وکلا در نامه ای به رئیس دادگستری هند خواستند تا عاملان خشونت و نفرت را بازجویی کنند. این افراد در اوایل دسامبر با برگزاری تجمع هایی در دهلی نو و ایالت اوتارکند به کشتار شهروندان مسلمان هند دعوت کردند.

این وکلا اعلام کردند: این تجمع ها و فراخوانی ها فراخوانی آشکار برای نابودی کل جامعه و تهدید بسیار جدی برای وحدت و یکپارچگی هند است.

این نامه پس از آن منتشر شد که اعضای احزاب مخالف سکوت نارندرا مودی را نسبت به فراخوان های افراط گرایان تندروی هندو برای قتل عام مسلمانان زیر سوال بردند.

پلیس هند روز جمعه گذشته تحقیقات نسبت فراخوان ها برای کشتن مسلمانان را آغاز کرد. افراط گرایان تندروی هندو در طول تجمع در منطقه هاریدوار در ایالت اوتاراکند این فراخوان را اعلام کرد.

در تجمع جداگانه ای نیز در دهلی نودر 19 دسامبر رهبران مذهبی سخنرانی های تحریک آمیزی انجام دادند و در آن به مسلمانان حمله کردند و به مرگ یا جنگ وعده دادند تا هند را به یک کشور هندو تبدیل کنند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ندبه