نامه حضرت امام(ره) به گورباچف هرچه بیشتر تبیین شود


نامه حضرت امام(ره) به گورباچف هرچه بیشتر تبیین شود

قم ـ ایرنا ـ استاد و پژوهشگر فلسفه اسلامی گفت: نامه تاریخی و ارزشمند امام راحل به گورباچف نه فقط برای یک رئیس جمهوری، بلکه برای همه جهان صادر شده و باید هرچه بیشتر شناخته و شناسانده شود.

نجفقلی حبیبی شنبه شب در نشست علمی بازخوانی نامه حضرت امام خمینی(ره) به گورباچف در قم افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی در حالی که بسیاری از کشورهای منطقه در دام مارکسیست گرفتار شده بودند، ایران اسلامی به مدد مجاهدت علما و فضلای حوزه‌های علمیه، در این ورطه گرفتار نشد.

وی در ادامه افزود: امام خمینی(ره) این نامه را در اوج مشکلات اقتصادی کشور و جنگ تحمیلی برای گورباچف ارسال می‌کنند، اما در آن هیچ اشاره به مسائل مادی نکرده و فقط به مسائل معنوی و توحیدی می‌پردازد و به عنوان یک سیاستمدار هوشمند و آگاه، وی را از سقوط در دامان غرب هشدار می‌دهد.

وی با اشاره به انحطاط فکری مارکسیسم و اساس مادی گرایانه آن، تصریح کرد: امام راحل در نامه خود به اندیشمندان بزرگ در حوزه عرفان و فلسفه اسلامی اشاره کرده و راه نجات شوروی از مشکلات و گرفتاری‌هایشان را در توجه به مسائل توحیدی معرفی می‌کند، همان دین و مذهبی که موجب ایستادگی ایران در برابر ابرقدرت‌ها شده‌است.

حبیبی با اشاره به وظیفه و رسالت حوزه‌های علمیه در تبیین هرچه بیشتر آموزه‌های دینی و معنوی برای تمامی انسان‌ها و پر کردن خلاء اعتقادی آنان گفت: اگر امروز در کشورمان با مشکلاتی مواجه هستیم، به دلیل عدم توجه و اجرای درست آموزه‌های اسلامی است، در صورتی که با تکیه بر دین، بسیاری از چالش‌ها برطرف خواهد شد.

نشست علمی بازخوانی نامه حضرت امام خمینی(ره) به گورباچف با حضور جمعی از علما و فضلای حوزه های علمیه در محل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در قم برگزار شد.

در اولین روز سال ۱۹۸۹ میلادی مصادف با ۱۱ دی ماه ۱۳۶۷ نامه معروف و تاریخی امام خمینی(ره) خطاب به میخائیل گورباچف آخرین رئیس جمهوری شوروی در زمینه مرگ کمونیسم و ضرورت پرهیز از اتکا به غرب انتشار یافت و توسط هیأت منتخب ایشان در مسکو به گورباچف تحویل داده‌شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز