تبلیغات محیطی برای مرجع مجازی کتابخانه‌های عمومی انجام شود


تبلیغات محیطی برای مرجع مجازی کتابخانه‌های عمومی انجام شود

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان گفت: خدمات مرجع مجازی در انجمن‌های شهرستانی مطرح شوند و تبلیغات محیطی این طرح برای هر چه بیشتر شناخته شدن طرح در شهرستان ها صورت گیرد.

عباس حسین‌زاده در چهارمین کارگروه مرجع مجازی اظهار کرد: اگر بخواهیم کتابخانه‌ها را از شکل سنتی خارج کنیم باید خدمات مجازی را افزایش دهیم و در این زمینه اقداماتی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تاکنون ۵۶ عنوان دوره کارگاه در موضوعات مختلف در سطوح مختلف سازمان برگزار کردیم افزود: این دوره‌ها به فراخور نوع نیاز کتابداران و پرسنل برگزار شد که هدفی جز رسیدن به خدمات کیفی نداشت.

حسین‌زاده ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که در شرایط کرونایی بیشتر نمایان شد تنوع خدمات و روی آوردن به سمت خدمات مجازی بود که باید به این موضوع بیشتر بپردازیم. موضوعات خلاقانه در سطح شهرستان‌ها نشانگر این است که سازمان ما پویا است و با بدنه جوان سعی می‌کند که با اجرای برنامه‌های مشخص کتابخانه‌ها را از حالت سنتی خارج کرده و تبدیل به پایگاه‌های اجتماعی کنیم.

وی خدمات مرجع مجازی را یکی از این برنامه‌ها دانست و افزود: خدمات مرجع مجازی که در سال ۹۹ اجرایی شد و در ۱۶ شهرستان نیز ابلاغ شد یکی از خدمات بسیار ارزشمندی است که با برگزاری جلسات مسمتر و معرفی کتابداران و رابطان مرجع مجازی در شهرستان‌ها در استان اجرا شد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خاطرنشان کرد: مرجع مجازی اعتباری برای سازمان است و ارایه خدمات مرجع مجازی و دسترسی به ۲ میلیون رکورد در پایگاه‌های اطلاعاتی و همچنین طرح ایمک شامل ارسال کتاب به منازل خدمتی شایسته و برازنده مردم این استان است.

حسین‌زاده افزود: بسیاری از موسسات و دانشگاه‌ها برای دسترسی به مقالات و پژوهش‌های علمی اشتراک تهیه می‌کنند، اما محققان و پژوهشگران مستقل برای دسترسی به این خدمات ناچار به خرید اشتراک می‌شوند که ما علاوه بر ایجاد این اشتراک و تهیه این مقالات و نیازهای اطلاعاتی، مشاوره رایگان نیز ارایه می‌دهیم و اکنون این بستر در اختیار اعضای کتابخانه‌ها وجود دارد.

بنابر اعلام کتابخانه‌های عمومی استان، خدمت میز مرجع مجازی از بهمن ۹۹ در ۱۶ شهرستان استان آغاز به کار کرد که در این خدمت به صورت مجازی مقالات توسط کتابدار مرجع برای پژوهشگران تهیه و ارسال می‌شود.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

طلاب آبادان اغتشاشات اخیر را محکوم کردند