40ساله بودن بیش از 250کیلومتر از شبکه توزیع آب یاسوج/هدر روی 42درصدی در کهگیلویه و بویراحمد


40ساله بودن بیش از 250کیلومتر از شبکه توزیع آب یاسوج/هدر روی 42درصدی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: عمر بیش از 250 کیلومتر از خطوط شبکه توزیع آب در یاسوج به 40 سال می رسد و این مساله به یک معضل اساسی تبدیل شده است.

"اسفندیار برخه "در نشست با خبرنگاران، از چالش فرسودگی و قدمت بالای ۴٠ سال شبکه آب استان خبر داد و افزود: هدر رفت آب در استان کهگیلویه و بویراحمد ۵۵ درصد است که برای جلوگیری از هدر رفت آب طی ۹ ماهه سال جاری ۱۳ درصدی در این زمینه کاهش داشته ایم و این میزان به ۴۲ درصد رسیده است. از مجموع ۸۳ میلیون متر مکعب آب تولیدی در سال تنها ۴۹ میلیون مترمکعب مصرف مشترکین است و ۵۵ درصد هدر روی و پرت آب در یاسوج وجود دارد.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه اضطراری آب یاسوج تا پایان سال وارد مدار می شود، اظهارکرد: تصفیه خانه اضطراری آب شهر یاسوج ۸٠ درصد پیشرفت دارد و در سال جاری ۱۱ میلیارد تومان به این پروژه اعتبار تزریق شده و تا پایان سال وارد مدار می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سطح ایستایی آب در یاسوج پایین است، خاطرنشان کرد: همچنان قطعی آب ساعتی در مناطقی از یاسوج پایدار است. یاسوج برای بهبود پایداری آب به ۳٠ هزار متر مکعب مخزن نیاز دارد.

برخه تصریح کرد: مطالبات ۱۷۸ نیروی آبدار استان از سال ۹۷ تا پایان آبان ۱۴٠٠ مانده بود با کمک آب و فاضلاب کشور، استانداری و سازمان مدیریت وب رنامه ریزی استان به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه رسالت ما رساندن آب سالم، بهداشتی و پایدار به مردم است، ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب استان ۹ شهرستان، ۱۸ شهر و یک هزار و ۱۸ روستا را پوشش می‌دهد. همچنین ۵٠ روستای با تنش آبی با تانکر تأمین آب می‌شدند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد از واگذاری ۶ هزار و ۷۱۷ انشعاب آب جدید در استان خبر داد و عنوان کرد: در محور تأمین آب تا مصرف آب برای هر متر مکعب آب دو هزار و ۸٠٠ تومان هزینه می‌کنیم و این در حالی است که هزینه تمام شده برای هر مشترک ۹٠٠ تومان است.

برخه با اشاره به اینکه شهرهای یاسوج و سی سخت دچار مشکل توپوگرافی و اختلاف ارتفاع است، تاکید کرد: منبع منطقه "معصوم آباد" یاسوج تا برخی شهرک‌های این ۲۰۰ متر اختلاف ارتفاع داشته که با فرسودگی شبکه، شکستگی‌هایی در مسیر رقم خورده است.

وی عنوان کرد: در بدو ادغام آب و فاضلاب استان با بدهی ۲۵٠ میلیارد تومانی رو به رو شدیم که پرداختی ما در ۹ ماهه به ۷۴ میلیارد تومان رسید.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد از تزریق و افزایش اعتبارات عمرانی در سال ۱۴٠٠ به نسبت سال قبل خبر داد و بیان کرد: این مبلغ در سال جاری به نسبت سال قبل دو برابر افزایش یافت. تحقق اصلاح و توسعه شبکه به همراه ایجاد تأسیسات در استان عملیاتی شد.

برخه خاطرنشان کرد: آبرسانی به روستاهای محروم و دارای تنش آبی به مبلغ ۲۰۸ میلیارد تومان در قالب محرومیت زدایی با پوشش ۱٠ مجتمع آبرسانی در ۱۸۴ روستا در این بخش عملیاتی می‌شود. با تحقق این تزریق اعتبار، مشکل تنش آبی بسیاری از روستاهای استان حل خواهد شد.

وی همچنین از تصویب پروژه اصلاح و توسعه آب شهر یاسوج در سفر ریاست جمهوری در طی دو سال با اعتبار ۲۲٠ میلیارد تومان و تصفیه خانه فاضلاب چرام با ۴۰ میلیارد تومان خبر داد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟