برای اقتدار ملی به افرادی مانند شهید سلیمانی نیاز داریم


برای اقتدار ملی به افرادی مانند شهید سلیمانی نیاز داریم

یک استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه اصفهان گفت: اگر ایران امروز مقتدر و فرهنگ و تمدن ایرانی می‌خواهد مقتدر بایستد و تمامیت ارضی مملکت استوار بماند همچنان به افراد شاخصی مانند شهید سلیمانی در کشور نیاز داریم.

محمدعلی بصیری در گفت‌وگو با ایسنا درباره شهید سلیمانی و تأثیر ایشان در منطقه، اظهار کرد: آن چیزی که از شهید سلیمانی در منطقه و دنیا یاد می‌شود این است که شهید سلیمانی یک مکتب بود و این مکتب به روز شده مکتب امام خمینی(ره) است و ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دفاعی را در بر می‌گیرد و در یک درجه بالاتر، به روز شدن مکتب امام حسین(ع) است. شهید سلیمانی تجلی عملی این مکاتب را مطرح کرد و به همین دلیل می‌بینید که با وجود اختلافاتی که در داخل کشور وجود دارد، افراد مختلف در تجلیل از ایشان متفق‌القول هستند.

وی افزود: حتی اپوزیسیون خارج از کشور و افراد سلطنت‌طلبی مانند اردشیر زاهدی از شهید سلیمانی تجلیل می‌کنند و از او به‌عنوان سرباز وطن نام می‌برند. بنابراین دشمنان جمهوری اسلامی هم از سردار سلیمانی به‌عنوان یک فرد شجاع و ملی‌گرا تقدیر می‌کنند و این امر یک جایگاه کاریزماتیک به ایشان داده که در عین پایبندی به اصول، زندگی سرشار از خدمت به مردم و پیروی از ولایت‌فقیه را رقم زد و اکنون به‌عنوان یک اسطوره در دنیا مطرح است.

این کارشناس روابط بین‌الملل با بیان اینکه در تاریخ نام ایشان جاودانه خواهد بود، گفت: همان‌طور که در عصر هخامنشی از «کمبوجیه» به نیکی و در مبارزات آمریکای لاتین از «ارنستو چگوآرا» با غرور یاد می‌شود، از شهید سلیمانی هم در ایران و منطقه خاورمیانه مانند این افراد یاد می‌شود.

بصیری تصریح کرد: شهید سلیمانی شخصیت جامع و فروتنی داشت و در کل ایشان ویژگی‌های اولیای خداوند را داشت. معتقدم شهادت سردار سلیمانی اثراتش از ادامه حیات ایشان بیشتر بود و آرزوی سلیمانی این بود که او را دعا کنند تا شهید شود و واقعاً حیف بود که قاسم سلیمانی به مرگ طبیعی از دنیا برود. او به آرزوی خود رسید و نوع رفتن افراد از جهان متفاوت است.

وی افزود: اگر ایران امروز مقتدر و فرهنگ و تمدن ایرانی می‌خواهد مقتدر بایستد و تمامیت ارضی مملکت استوار بماند همچنان به افراد شاخصی مانند شهید سلیمانی در کشور نیاز داریم و تا زمانی که فکر ایشان در این مملکت ریشه دارد هیچ کشور خارجی نمی‌تواند چشم طمع به ایران داشته باشد. شهادت ایشان چند پیام برای گروه‌ها، شخصیت‌ها، جناح‌ها، احزاب و جبهه مقاومت و ضد مقاومت، پیروان ادیان و ... داشت. برای مثال مسیحیان آمریکا و کشیش‌های این کشور از شهید سلیمانی یاد می‌کنند.

این کارشناس روابط بین‌الملل، گفت: در آمریکای لاتین و برخی کنفرانس‌های بین‌المللی از شهید سلیمانی یاد می‌شود و حتی یهودی‌های ضد صهیونیست از شهید سلیمانی تجلیل می‌کنند. این موارد نشان می‌دهد که مکتب امام حسین(ع) همان‌طور که در آزادمردان جهان تأثیر زیادی داشته امروز و در قرن 21 میلادی این مکتب الهام‌بخش و این پیامِ بزرگی به نسل‌های فعلی و آینده است.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان