تخلیه روان آب ناشی از بارندگی در خرمشهر ادامه دارد


تخلیه روان آب ناشی از بارندگی در خرمشهر ادامه دارد

آبادان - ایرنا - سرپرست آبفای خرمشهر گفت: عملیات تخلیه روان آب ناشی از بارندگی در خیابان‌ها و مناطق بحرانی خرمشهر با بکارگیری ماشین آلات و تجهیزات تخلیه آب همچنان ادامه دارد.

حسین عبیداوی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای تخلیه روان آب ناشی از بارندگی اخیر در خرمشهر ضمن فعال شدن هفت گروه عملیاتی از سوی آبفا ، ۲ دستگاه خودروی جنتکس و ۲ دستگاه تانکر تخلیه فاضلاب نیز به کار گرفته شد.

وی مناطق بحرانی خرمشهر از نظر آبگرفتگی معابر را کوی معین ، کوی سوم خرداد ، طالقانی، کوی بوستان ، آرش و اردیبهشت بیان کرد و گفت: کوی معین ۲۵، خیابان بوستان ۵ و خیابان اردیبهشت بیشترین مشکل آبگرفتگی را دارند که عملیات تخلیه روان آب در این مناطق ادامه دارد.

عبیداوی با بیان اینکه بیشتر مناطق خرمشهر در بارندگی اخیر دچار آبگرفتگی شد گفت افزود: به منظور تسریع در دفع آب‌های سطحی تحمیل شده به شبکه فاضلاب، پیش از شروع بارندگی ایستگاه‌های پمپاژ بازسازی ، تقویت و خطوط لوله ای شبکه فاضلاب لایروبی شد.

وی عمده مشکلات شبکه فاضلاب خرمشهر را نبود شبکه دفع آبهای سطحی بیان کرد و گفت: شبکه فاضلاب خرمشهر در شبانه روز ظرفیت تخلیه ۸۰ تا ۹۰ متر مکعب فاضلاب را دارد و با اضافه شدن آبهای سطحی ناشی از بارندگی فشار مضاعفی به آن وارد می‌شود.

به گزارش ایرنا ۷۰ درصد شبکه فاضلاب خرمشهر فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد. مناطق کوی بهروز، کوی آریا، خیابان هنگام، خیابان کیش، کوی سوم خرداد، کوی طالقانی، مولوی، کوت شیخ، عباره، سرحانیه، کوی فرشید و بازار صفا از مناطق بحرانی خرمشهر در فصل بارندگی هستند.

هواشناسی آبادان میزان بارندگی در ایستگاه هواشناسی آبادان و خرمشهر در ۲۴ ساعت گذشته را ۲۰میلیمتر اعلام کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟