راز محبوبیت سردار دلها


راز محبوبیت سردار دلها

یاسوج- ایرنا- سردار حاج قاسم سلیمانی یکی از محبوب ترین چهره های انقلاب اسلامی و نماد مبارزه با نظام سلطه و ظلم جهانی شناخته می شود و شاید کمتر کسی باشد که از حادثه تاریخی شهادت آن سرباز بی ادعای وطن دلش غرق در ماتم نباشد اما راز دلدادگی مردم به سردار چیست؟

به گزارش ایرنا، حضور چندین میلیونی ملت در تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی گواه این ادعا است که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ملی‌ترین چهره بوده است و همه برای او عزادار شدند.

راز محبوبیت سردار دلها

۲ سال از شهادت سردار شهید می گذرد اما صفحه ها و شبکه های اجتماعی در این چند روزه حکایت از آن دارد که داغ وداع مردم از این چهره مردمی و مرد میدان همچنان تازه است و همه ماتم گرفته اند.

خداوند در قرآن وعده داده است «إِن الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحمنُ وُدًّا؛ کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته کرده اند، به زودی [خدای] رحمان برای آنان محبتی [در دل ها] قرار می دهد.» سردار سلیمانی یکی از کسانی است که تمام زندگی اش را وقف خدا و خدمت به مردم کرده بود و تا ابد در دل ها جاودانه ماند.

این روزها عکس ها و خاطرات شهید سلیمانی در قاب گوشی ها نه ساکنان ایران زمین بلکه جهان اسلام دست به دست می شود .

همین چند روز پیش بود که شاهد گریه های بی امان مقام معظم رهبری حین روایت خاطره ای از سردار شهید سلیمانی بودیم که نشان از حب و دوستی ایشان نسبت به این شخصیت تاریخ ساز است.

اما چه دلیلی باعث شد که تا ابد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در دل مردم جاودانه بماند و پیر و جوان در سوگ او بنشینند.

برای آگاهی از این مهم سراغ شخصیت های ارشد استان رفتیم تا نظرات آن ها را جویا شویم.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد اینکه چه شد شهید سلیمانی سردار دلها شد و در دل های مردم جای گرفت را تشریح کرد و افزود: نکته مهم و اصلی او اخلاصش بود شهید سلیمانی برای نام و اسم و در جه و جایگاه کار نکرد و فقط برای خدا کار کرد.

راز محبوبیت سردار دلها

سردار پاسدار حمید خرمدل تاکید کرد: نکته مهم دیگر توجه او به مردم بود ماموریت اصلی او شاید مقاومت و دفاع در خارج از کشور و سازماندهی نیروی قدس بود اما اگر سیلی، زلزله‌ای و دیگر حوادث غیر مترقبه ای وجود داشت، در کنار مردم بود.

وی ادامه داد: نکته دیگر این بود که همه مردم اعم از مرد، زن، پیر و جوان برایش مورد احترام بودند و وابسته به جناح ها و گروه ها (چپ و راست) نبود.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همه مردم مورد احترامش بودند و دلسوز همه مردم بود.

وی عنوان کرد: حضرت آقا فرمودند که شهید سلیمانی یک مکتب است شهید سلیمانی علیرغم اینکه یک نیروی نظامی بود همه ابعاد شخصیتی، سیاسی، فرهنگی، خلوص و نوع دوستی و غیره را داشت و توسط امام به عنوان یک الگو و مکتب معرفی شد.

امام جمعه یاسوج: شهید سلیمانی شخصیتی مخلص و بی باک بود

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: شهید حاج قاسم به این جهت جهانی شد زیرا یک شخصیت مخلص، نترس و با تقوا و متدین داشت.

آیت الله سید نصیر حسینی ابراز داشت: ولایت پذیری و ولایت مداری شهید حاج قاسم سلیمانی زبانزد عام و خاص بود و سادگی و صداقت ایشان هم در گفتار هم در کردار از او یک شخصیت بی‌بدیلی ساخت.

وی ادامه داد: چنانچه همه ما مسئولین نظام جمهوری اسلامی درس کوچکی از زندگی شهید سلیمانی بگیریم و رفتارها و منش ها زندگی و شیوه زندگی شخصی ایشان و شیوه کاری وی را مد نظر بگیریم می توانیم کشوری که دلخواه مردم و دلخواه رهبری را ایجاد کنیم.

مکتب سلیمانی راه روشن هدایت را به انسانها نشان می دهد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سردار سلیمانی انسان بزرگی بود که خلوص و بی ریاییش و روحیه انقلابیش ودر وسط میدان بودنش او را یک مرد جهانی کرد.

سید جواد هاشمی افزود: انسان مبارزی بود که با تمام وجود برای استقلال کشور و دفاع از ناموس این سرزمین و اسلام مبارزه کرد و این باعث شد که وی برای همیشه ماندگار باشد.

وی تاکید کرد: به عنوان یک شخصیت برجسته و چهره نظامی انقلابی و اخلاقی دارای ابعاد گوناگون شخصیتی بود شخصیت نظامی، دیپلماسی، اخلاقی، فرهنگی به همین جهت هم خداوند فیض عظیم شهادت را نصیبش کرد.

راز محبوبیت سردار دلها

هاشمی ابراز داشت: بعد تبدیل به یک مکتب شد زندگی می بخشد و راه روشن هدایت را به انسان ها نشان می دهد.

طبق مطالب مقاله ای تحت عنوان بررسی راز محبوبیت سردار حاج قاسم سلیمانی از دیدگاه رهبرو پیروانش عوامل متعددی در محبوبیت سردار سلیمانی وجود دار که عبارتند از : صداقت ، اخلاص، عارف بی نظیر، مردمی بودن ، ساده زیستی ، انس با قران، اعتماد به خدا، بصیرت و ایثار و گذشت بودند که هرکدام به نحوی می توانند محبوبیت حاج قاسم سلیمانی را در جهت شفاف سازی مردم پررنگ کند.

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در روز ۲۰ اسفند ماه سال ۱۳۳۵ در یکی از شهرستان های استان کرمان به نام رابُر چشم به جهان گشود. وی دوران کودکی و نوجوانی خود را در کنار پدر به کار بنایی گذراند و در سال های جوانی در سازمان آب کرمان پیمانکار یکی از بخش های آن شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این نهاد پیوست. با شروع جنگ تحمیلی، سلیمانی چندین گردان از سپاهیان کرمان را آموزش داد و به جبهه‌های جنوب اعزام کرد و کمی بعد، خود در صدر یک گروهان به سوسنگرد اعزام شد تا از پیشروی رژیم بعث در جبهه مالکیه جلوگیری کند.

سردار شهید سلیمانی در سال ۱۳۶۰ با حکم فرمانده وقت سپاه پاسداران، به عنوان فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله منصوب شد و در بسیاری از عملیات ها شرکت داشت و از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج نیز بود.

با پایان یافتن جنگ در سال ۱۳۶۷، لشکر ۴۱ ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرزهای شرقی کشور هدایت می‌شدند. سردار سلیمانی در بهمن ۱۳۸۹ درجه سرلشکری (بالاترین درجه نظامی در ایران) را از دست رهبر معظم انقلاب و فرمانده کل قوا دریافت کرد.

سرانجام سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سرتیپ پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده فداکار، شجاع و بی‌نظیر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بامداد (جمعه ۱۳ دی ۹۸) در پی حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد پس از عمری مجاهدت، فداکاری و نقش‌آفرینی‌های ماندگار و پرافتخار در راه اعتلای اسلام و دفاع از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و سرافرازی ایران عزیز به شهادت رسید.

در این حمله تروریستی در مجموع ۱۰ نفر شهید شدند. سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری نیا، سرهنگ پاسدار شهرود مظفری نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی و سروان پاسدار وحید زمانیان از شهدای پاسدار همراه سردار سلیمانی بودند. همچنین در این حمله تروریستی ابومهدی مهندس معاون نیروهای حشدالشعبی عراق و چهار عراقی دیگر شهید شدند. بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ رییس جمهوری وقت این کشور صادر کرده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ وقتی فرامرز قریبیان و زن جوانش مهمانی به خونه گوگوش رفتند!