غفلت از هوشمندسازی، آینده را با مشکل مواجه می‌کند


غفلت از هوشمندسازی، آینده را با مشکل مواجه می‌کند

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور: غفلت امروز مدیریت شهری از ابعاد مختلف هوشمندسازی، شهر‌های آینده را با مشکل مواجه می‌کند.

غفلت از هوشمندسازی، آینده را با مشکل مواجه می‌کندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در دومین جلسه شورای راهبردی سومین نمایشگاه بین المللی شهر هوشمند که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مرتبط و شهرداری‌ها برگزار شد، افزود: در سال‌های اخیر نبض حرکت‌های مدیریت شهری در حوزه هوشمند سازی، گاه تند و گاه کند زده و حرکت‌ها مقطعی و قائم به حضور مدیران بوده و از انسجام و یکپارچگی لازم دور بوده است.
معاون عمرانی وزیر کشور ادامه داد: اقدام‌های که از زمان شیوع کرونا در شهر‌ها در حوزه انجام فعالیت‌های مختلف اجتماعی، اداری و اقتصادی به صورت آنلاین انجام و با استقبال شهروندان مواجه شد، ضرورت حرکت‌های با برنامه در این موضوع را به عموم مسئولان و مدیران به ویژه دست اندرکاران مدیریت شهری در شورا‌ها و شهرداری‌ها یادآور نموده است.
وی با اشاره به اینکه هنوز هم برخی مدیران شهری اعتقاد کاملی به تحقق شهر هوشمند و شهرداری الکترونیک ندارند، گفت: هوشمند شدن فعالیت‌های مدیریت شهری تاثیر زیادی در توسعه حمل و نقل شهری، مبارزه با فساد، حذف تشریفات زائد و موارد دیگر دارد.
جمالی نژاد افزود: خوشبختانه عزم وزیر کشور در برنامه ریزی‌های دقیق و اصولی برای هوشمند شدن شهر‌ها و روستا‌ها و الکترونیکی شدت امور جدی است که حمایت خوبی محسوب می‌شود.
وی تاکید کرد: بدون تردید حضور موثر و با برنامه شهرداریها، دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها در سومین نمایشگاه شهر هوشمند، تاثیر زیادی در ترویج مباحث این حوزه و آشنایی مدیریت شهری و شهروندان با وظایف و تکالیف خود در این عرصه خواهد داشت.
همچنین در این نشست شجاعان رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور با بیان اینکه موضوع شهر هوشمند از دغدغه‌های مهم مسئولان است، گفت: در حوزه‌های مرتبط در شهر‌های مختلف اقدامات خیلی خوبی در این خصوص انجام شده است و شرکت‌های بسیار زیادی در حوزه شهر هوشمند وارد عرصه شده اند و ضرورت دارد که شرکت‌های دانش بنیان فرصت کار، فعالیت و ارائه خدمت داشته باشند.
وی ادامه داد: اگر این فضا را بتوانیم فراهم کنیم شرایط خیلی خوبی خواهیم داشت و در آینده‌ای نزدیک زمینه صادرات فناوری به کشور‌های اطراف فراهم خواهد شد.
رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور گفت: امیدواریم برای سومین نمایشگاه شهر هوشمند این امکان پدید آید که شهرداری‌های مختلف، توانمندی‌ها و اقداماتی که اجرایی شده را به منصه ظهور بگذارند و این فضا فرصت بسیار خوبی است برای این که شهرداران و مجموعه حوزه شهرداری با قابلیت ها، اقدامات و دستاورد‌هایی که در حوزه کاری آن‌ها وجود دارد آشنا شوند و انتظار این است که این تبادل تجارب یکی از رویداد‌های این نمایشگاه باشد.
وی تاکید کرد: با توجه به حجم قابل توجه قابلیت‌هایی که در کشور وجود دارد باید از موازی کاری در نمایشگاه پرهیز کنیم و فرصت مناسبی خواهد بود در نمایشگاه‌ها که شرکت‌های دانش بنیان خودشان را معرفی کنند و بتوانیم از این ظرفیت‌ها برای هوشمند سازی شهر‌ها استفاده کنیم.
شجاعان افزود: با توجه به اینکه روند شهرنشینی در دنیا رو به گسترش و در ایران این روند بیشتر از جا‌های دیگر دنیا هم است، این موضوع ما را وادار می‌کند که به سمت هوشمند سازی حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه شهر و شهروند هوشمند موضوع‌های بسیار مهمی هستند، افزود: امیدواریم این نمایشگاه فرصت را ایجاد کند که عموم مردم و هم شرکت‌های دانش بنیان بتوانند از آن بهره ببرند و با دستاورد‌های شهر هوشمند آشنا شوند.
شجاعان ادامه داد: در حوزه شهر هوشمند مجموعه‌ای متعددی در کشور فعال هستند از جمله اپراتور‌های موبایل که در این حوزه فعال هستند، در نمایشگاه حضور خواهند داشت و ظرفیت خود را ارائه می‌کنند با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته و اقدامات انجام شده و امیدواریم شاهد این موضوع باشیم که نمایشگاه شهر هوشمند از دوره قبل هم بهتر باشد و این روند ادامه پیدا کند.
وی بیان کرد: انتظار ما این است که این نمایشگاه به مرور تبدیل به یک نمایشگاه بین المللی قوی شود و بتوانیم در کشور‌های همسایه حضور جدی داشته باشیم و آن‌ها هم بتوانند در نمایشگاه‌های ما حضور داشته باشند.
سومین نمایشگاه شهر هوشمند سوم بهمن امسال در مصلای امام خمینی (ره) به مدت سه روز برگزار خواهد شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی