میزبانی مسجدی‌های دیار علویان از شهدای گمنام در سالروز شهادت سردار دل‌ها


میزبانی مسجدی‌های دیار علویان از شهدای گمنام در سالروز شهادت سردار دل‌ها

اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار جام قاسم سلیمانی، به استقبال شش شهید گمنام رفته و آن دلاوران را رهسپار آرامگاه ابدی‌شان کردند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، حال و هوای استان مازندران در این هفته با حضور شش شهید گمنام، عطرآگین به شمیم خوش آنها شده است. این مراسم از روز شنبه 11 دی ماه آغاز شده و تا پنج شنبه ادامه می یابد.

بر پایه این گزارش، طی دو روز از آغاز برگزاری این مراسم، استقبال از این شهیدان گمنام با حضور اقشار مختلف مردم رامسر، بچه های مسجد و اعضای کانون های این شهرستان مثال زدنی بود. مردم حضور یافتند تا پرستوهای عاشق که این چنین بی نام و نشان و مظلومانه به دیدار حق می شتابند رهسپار خانه ابدی شان شوند. این شهدا دفاع از ولایت را از حضرت فاطمه زهرا (س) آموختند و اینگونه همزمان با ایام فاطمیه و دومین سالگرد شهادت سردار دلها سرافرازانه باز می شوند.

«حسن نصیری» از اعضای فعال کانون پیامبر اعظم لاریم جویبار در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)، با اشاره به تدفین پیکر شهید ۱۸ ساله از عملیات بدر شرق دجله در لاریم شهرستان جویبار اظهار کرد: تدفین این شهید با برگزاری یادواره شهدای بخش گیل‌خوران این شهرستان در بعد از ظهر پنجشنبه (16 دی) همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا صورت می گیرد.


میزبانی مسجدی‌های دیار علویان از شهدای گمنام در سالروز شهادت سردار دل‌ها

وی افزود: پیکر این شهید در مجتمع امام جعفر صادق(ع) لاریم به خاک سپرده می شود که قطعا تبدیل به مکانی برای معنویت بخشیدن به روح و روان تمام علاقه مندان به فرهنگ ایثار و شهادت خواهد شد؛ ضمن اینکه خاطره گویی، خواندن وصیت نامه شهدا و ... نیز در این روزها، رنگ و بوی شهدایی به این منطقه داده است.


وی بیان کرد: اعضای کانون های فرهنگی هنری شهرستان جویبار علاوه بر شرکت در مراسم وداع در پیرعلم با شهید گمنام؛ در مراسم استقبال و به خاک سپرده شدن این شهید والامقام، حضور گسترده ای خواهند داشت؛ مساله آن است که شهدا همیشه ناظر با اعمال ما هستند و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، وظیفه مهمی بر عهده دارند.

میزبانی مسجدی‌های دیار علویان از شهدای گمنام در سالروز شهادت سردار دل‌ها

​این گزارش می افزاید: «شیرزاد نبوی»، مدیر کانون فرهنگی هنری میعاد مسجد حضرت ابوالفضل چالی شهرستان سواکوه شمالی، نیز در گفت و گویی با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) اظهار کرد: سه شهید گمنام مورد استقبال مردم ولایی و شهیدپرور این شهرستان قرار می گیرند.


وی افزود: پیکر مطهر این سه شهید، روز سه شنبه (14 دی) به سه منطقه در شهرستان سوادکوه شمالی جهت تجدید میثاق با آرمان های آنها وارد می شوند که با 30 مجمه، قربانی گوسفند، پختن سمنو، خواندن دعاهای توسل و حدیث کساء و روضه خوانی و چاووشی خوانی مورد استقبال قرار می گیرند.


نبوی اظهار کرد: ورود یکی از این شهدای خوشنام در منزل شهید واحدی روستای چالی شهرستان سوادکوه شمالی همراه است که در این مراسم مادر شهید واحدی، به زبان مازنی به استقبال این شهید گمنام می رود و با گویش مازنی او را مورد تفقد قرار داده و چون فرزند شهید خودش، به سوگ این فرزند گمنام می نشیند.


وی ادامه داد: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به فعالیت در عرصه های مختلف هنری، اجتماعی، فرهنگی و ... در برنامه های مختلف نظیر سه شنبه های تکریم، علاقه خویش را به شهدا و خانواده معظم و معزز آنها نشان می دهند و شرکت در استقبال از شهدای گمنام را یک وظیفه مهم می دانند و چشم های ما با دیدار یوسف های گمگشته روشن می شود.


گفتنی است، مازنی ها در دوران دفاع مقدس با تقدیم بیش از ده هزار شهید و همچنین شهدای مدافع حرم در دفاع از میهن و حرم عمه سادات، حضرت زینب کبری نقش مهمی در صیانت از ارزش ها داشتند و اعضای یکهزار و 196 کانون فرهنگی هنری مساجد در دیار علویان نیز ادامه دهنده اهداف این شهدای والام مقام هستند و شرکت در استقبال و تشییع این شهید گمنام را افتخار بزرگی برای خود می دانند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز