سیلاب 3 محور جنوب کرمان را مسدود کرد


سیلاب 3 محور جنوب کرمان را مسدود کرد

جیرفت - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان گفت: بارش باران و جاری شدن سیلاب موجب مسدود شدن 2 محور اصلی و یک محور فرعی در جنوب این استان شد.

مسعود جمیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا محورهای اصلی را شامل زهکلوت به ایرانشهر، کلکسورک به کهنوج برشمرد و آبنمای مظفرآباد و بیژن‌آباد در رودبارجنوب را محور فرعی مسدود شده اعلام کرد.

وی تصریح کرد: ۲ محور اصلی در جنوب کرمان بر اثر سیلاب و ۲ آبنما در محور فرعی مناطق مظفرآباد و بیژن آباد توسط عوامل راهداری رودبار و کهنوج به دلیل رعایت جوانب ایمنی تردد مسدود شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان کرمان با بیان اینکه هیچگونه تخریب پل و ابنیه فنی در حوزه راه های جنوب کرمان گزارش نشده است گفت: عملیات بازگشایی محورهای مسدود شده در این منطقه پس از فروکش کردن سیلاب انجام می شود.

وی با بیان اینکه بروز سیلاب در بیشتر رودخانه های فصلی هفت شهرستان جنوبی استان کرمان گزارش شده است گفت: سیلاب حاصل از باران به سمت پل ها و آبنماهای جاده های این منطقه سرازیر شده است.

وی با بیان اینکه گزارش خسارت سیلاب متعاقبا اعلام می شود، اظهار داشت: با توجه به ادامه دار بودن بارش باران و جاری شدن سیلاب نمی توان خسارت وارد آمده به راه های جنوب استان کرمان را برآورد و اعلام کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان، بیشترین حجم بارش باران در این منطقه را در شامگاه گذشته (یکشنبه) اعلام کرد و از تشکیل ستاد بحران اداره کل راهداری جنوب کرمان خبر داد.

وی گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان در ستاد بحران این منطقه را به چهار قسمت تقسیم کرده که مسئولیت هر منطقه به یک معاونت و روسای ستادی اداره کل محول شده تا مدیریت بحران به نحو مطلوب تری انجام شود.

جمیلی از مردم خواست، اطلاعیه های هواشناسی را جدی بگیرند و خواستار رانندگی با احتیاط با توجه به لغزندگی جاده های منطقه جنوب کرمان شد.

وی اظهار داشت: با توجه به حجم بارش و جاری شدن سیلاب ها، وارد آمدن خسارت به راه های جنوب استان کرمان دور از انتظار نیست لذا مردم رعایت موارد ایمنی را داشته باشند.

وی از مردم جنوب کرمان درخواست کرد، نسبت به تردد در مسیرهای مسدود شده اصرار نداشته باشند و از طریق شماره تماس ۱۴۱ مرکز مدیریت اطلاعات راه ها و حمل و نقل جنوب کرمان از آخرین وضعیت جوی راه ها مطلع شوند و گزارش های خرابی مسیرها را اعلام کنند.

وی همچنین از بارش برف در محور جیرفت - ساردوئیه - بافت خبر داد و گفت: با توجه به آمادگی راهدران پرتلاش و راهدارخانه ها در مناطق برفگیر ساردوئیه و تجهیز ماشین آلات و همچنین آماده بودن شن و نمک برای اجرای طرح عملیات راهداری زمستانی هیچگونه مسدودی در زمان بارش برف در این محور نداشته ایم.

جمیلی از رانندگان خواست با توجه به ادامه دار بودن بارش ها از تردد غیرضروری در جاده ها خودداری و در مناطق برفگیر حتما از زنجیر چرخ استفاده کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی