مطالعات طرح جامع پسماند خراسان شمالی در دستور کار قرار گرفت


مطالعات طرح جامع پسماند خراسان شمالی در دستور کار قرار گرفت

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی از در دستور کار قرار گرفتن طرح جامع پسماند استان خبر داد.

علیرضا باغچقی در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بجنورد که ۱۳ دی ماه برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه علی رغم گذشت ۱۷ سال از تاسیس استان اما هنوز طرحی با عنوان طرح جامع پسماند استان تهیه نشده است.

وی تهیه این طرح را از جمله وظایف قانونی وزارت کشور دانست و افزود: سخت به دنبال نهایی شدن تصویب اعتبار برای مطالعات و تهیه این طرح هستیم تا این نیاز استان مرتفع شود.

وی تاکید کرد: تا زمانی که مطالعه جامع پسماند را در استان نداشته باشیم هرکاری در این زمینه انجام شود، جزیره ای است و کارآیی لازم را نخواهد داشت.

باغچقی گفت: ما به دنبال این هستیم که مطالعات علمی و اساسی در این خصوص انجام شود تا با درنظر گرفتن مردم ساکن شهرها و روستاهای استان، اقدامات لازم انجام شود.

وی تاکید کرد: این موضوع یک قانون است که از گذشته وجود داشته اما تا کنون در استان تهیه و اجرا نشده بود؛ به همین دلیل در تلاش هستیم تا آنچه که باید، هرچه سریعتر اتفاق بیفتد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی همچنین بر ضرورت استفاده از پسماند به عنوان طلای کثیف تاکید کرد و افزود: کارخانه کمپوست قبلی به خاطر مشکلات مدیریتی تعطیل شد و هم اکنون نیز تعیین تکلیف نشده اما در صدد هستیم تا این موضوع را با همکاری سایر دستگاه ها به نتیجه برسانیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره «مژگان زن رضا پروانه» سریال پوست شیر بعد 2 سال / چجوری این همه تغییر کرد ؟! ...