درگیری پلیس با قاچاقچیان سلاح


پلیس مشهد با شلیک حدود 20 گلوله جنگی و بیش از 2 کیلومتر تعقیب و گریز، فروشندگان سلاح های جنگی را زمین گیر کرد. به گزارش خراسان، فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته در تشریح این خبر و در مصاحبه ای اختصاصی به خراسان گفت: ماموران...

پلیس مشهد با شلیک حدود 20 گلوله جنگی و بیش از 2 کیلومتر تعقیب و گریز، فروشندگان سلاح های جنگی را زمین گیر کرد.

به گزارش خراسان، فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته در تشریح این خبر و در مصاحبه ای اختصاصی به خراسان گفت: ماموران کلانتری پنجتن مشهد از حدود 2 هفته قبل به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد افرادی با ورود به حاشیه شهر، فعالیت های مشکوکی در ارتباط با فروش سلاح های جنگی دارند.

سرهنگ حسین دهقان پور افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و با صدور دستوری ویژه از سوی سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی (فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی) ریشه یابی محرمانه و بررسی های نامحسوس برای شناسایی عاملان فروش سلاح در دستور کار نیروهای انتظامی قرار گرفت.

مقام ارشد انتظامی مشهد تصریح کرد: به همین دلیل گروه ورزیده ای از نیروهای کارآزموده به سرپرستی سرهنگ غلامعلی مالداری (رئیس کلانتری پنجتن) وارد عمل شدند و به رصدهای اطلاعاتی پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: تحقیقات پلیس بیانگر آن بود که فروشندگان سلاح لهجه عربی دارند بنابراین شیوه عملیاتی تغییر کرد و نیروهای انتظامی موفق شدند فردی را به عنوان خریدار سلاح به فروشندگان معرفی کنند که به لهجه عربی آشنایی داشت.

حالا دیگر فروشندگان زیر چتر اطلاعاتی پلیس قرار گرفته بودند و همه رفتارهای آن تحت کنترل بود. «کلید دار امنیت شهر» اضافه کرد: پس از پایان عملیات های اطلاعاتی، مشخص شد که عوامل این باند با یک دستگاه پراید در مناطق حاشیه ای شهر تردد می کنند و برای آن که در چنگ پلیس گرفتار نشوند، چندین بار محل های قرار برای فروش سلاح های جنگی را تغییر می دهند.

به همین دلیل گروه ویژه عملیاتی، از حدود یک هفته قبل پس از مکالمه های متعدد و تهیه پول نقد، با آنان در بولوار طبرسی شمالی قرار گذاشتند چرا که فروشندگان اصرار می کردند که فقط با چک پول (تراول) معامله می کنند.

سرهنگ دهقان پور با اشاره به این که زمان قرار در تاریکی شب و در فاصله چند ساعته بود، تصریح کرد: عملیات مذکور پیچیدگی های خاصی داشت که به دلیل رعایت نکات امنیتی، فداکاری های خاص فرزندان این سرزمین قابل افشا نیست اما در هر حال پس از چند ساعت محاصره محل قرار، ناگهان فروشندگان در تماس با خریدار نفوذی سلاح، محل دیگری را تعیین کردند و خریدار را به انتهای بولوار طبرسی شمالی کشاندند و او را سوار پراید کردند.

رئیس پلیس مشهد با اشاره به حرکت فروشندگان سلاح به سمت روستای «شترک» ادامه داد: بررسی های پلیس نشان می داد که فروشندگان قصد شلیک آزمایشی در بیابان های منطقه را دارند تا سلاح را سالم تحویل خریدار بدهند اما از سوی دیگر حفظ جان خریدار برای نیروهای عملیاتی از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.

به همین دلیل خودروهای پوششی پلیس در اطراف روستا پراکنده شدند ولی زمانی که یکی از افراد تحت نظر با سلاح کلت گلوله ای شلیک کرد ناگهان متوجه حضور پلیس در منطقه شد و بلافاصله درون پراید پریدند و با سرعت وحشتناکی به سمت مشهد گریختند.

فرمانده باتجربه مشهد که بیش از سه دهه در عملیات های گوناگون حضور داشته است ، در ادامه این گفت و گو به عملیات تعقیب و گریز اشاره کرد و افزود: با فرار متهمان بی درنگ خودروهای پلیس نیز وارد عملیات شدند و به تعقیب متهمان پرداختند .

سرهنگ حسین دهقان پور گفت: وقتی نیروهای انتظامی از در امان بودن فرد نفوذی مطمئن شدند با شلیک تیرهای هوایی به پراید سواران هشدار دادند که توقف کنند اما آن ها همچنان به سرعت خودرو افزودند و به فرار ادامه دادند تا این که نیروهای عملیاتی کلانتری پنجتن به ناچار خودروی پراید را هدف گرفتند و با شلیک حدود 20 گلوله به تعقیب و گریز 2 کیلومتری پایان دادند چرا که با هدف گرفتن لاستیک ها ، کنترل فرمان خودرو از دست راننده خارج و متوقف شد.

وی با تاکید بر این که نیروهای انتظامی در یک عملیات هماهنگ و رزمی موفق شدند دو فروشنده سلاح را زمین گیر کنند، تصریح کرد: به محض توقف خودرو یکی از متهمان قصد فرار داشت که در عملیات دستگیری به زمین خورد و از ناحیه صورت و دست و پا مصدوم شد .

این مقام انتظامی اضافه کرد: در بازرسی از خودروی پراید دو قبضه سلاح کلت جنگی به همراه مقادیری مهمات و خشاب خالی کشف شد و آنان در حالی به مقر انتظامی انتقال یافتند که قصد داشتند با خودرو ماموران را زیر بگیرند تا بتوانند از چنگ قانون بگریزند.

سرهنگ دهقان پور با قدردانی از دستورات ویژه قاضی اسماعیل عندلیب (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) گفت: با هماهنگی های قضایی ، دو قاچاقچی سلاح مورد بازجویی های مقدماتی قرار گرفتند و سپس برای ادامه بازجویی های تخصصی و همچنین شناسایی دیگر عوامل مرتبط با این باند تحویل نیروهای پلیس اطلاعات و امنیت شدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لغت نامه ورزشی