اذعان عربستان به افزایش مبتلایان کرونایی


اذعان عربستان به افزایش مبتلایان کرونایی

وزیر بهداشت عربستان سعودی در سخنانی به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور اذعان کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گلف اینسایدر، «فهد الجلجل» وزیر بهداشت عربستان سعودی، با اعلام افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور، پیش‌بینی کرد در روز‌های آتی آمار بیشتری گزارش شود.

وزیر بهداشت عربستان در این باره گفت: «در حال حاضر شاهد افزایش شمار مبتلایان به کرونا هستیم و روز‌های آینده این آمار بیشتر هم خواهد شد.»

او در ادامه با بیان آنکه اغلب بیماران بستری در بیمارستان‌ها افرادی هستند که در مقابل ویروس ایمنی لازم را دریافت نکرده‌اند، افزود: «نگرانی ما بیشتر از افرادی است که واکسیناسیون خود را کامل نکرده‌اند.»

عربستان سعودی در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۵۸۵ مبتلای جدید به ویروس کرونا را گزارش کرده است.

این در حالی است که سویه اُمیکرون کرونا تاکنون به بسیاری از کشور‌ها رسیده و حتی در بسیاری از آنها رکورد نیز زده است؛ چنانکه خبرگزاری فرانسه امروز در گزارشی از ثبت رکورد شناسایی بیش از ۲۰۰ هزار مبتلای جدید به ویروس کرونا در انگلیس در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

این افزایش آمار در حالی بوده است که ساعاتی پیش منابع خبری از مشاهده سویه جدید کرونا در انگلیس خبر داده بودند. این سویه در فرانسه شناسایی شده است و گفته می‌شود ۴۶ جهش را تجربه کرده است. برخی به دلیل آنکه این افراد به «کامرون» سفر کرده بودند می‌گویند احتمال ورود این سویه از کشور‌های آفریقایی نیز هست.

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اولین محموله کمک‌رسانی در اسکله شناور غزه تخلیه شد