برف و باران جاده‌های خراسان رضوی را فراگرفت


برف و باران جاده‌های خراسان رضوی را فراگرفت

مشهد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بر اساس اعلام راهداران و سامانه‌های نظارتی، بارش برف و باران که از عصر امروز در این استان آغاز شده بود، هم‌اکنون تمامی جاده‌های استان را به شکل گسترده فراگرفته است.

ابراهیم نصری چهارشنبه‌شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش برف در جاده‌های ارتباطی درگز، قوچان، گناباد، جوین، جغتای، خوشاب گزارش شده که گردنه البلاغ در محور سبزوار - بردسکن، و گردنه گوجگی در محور مشهد -کلات، و نیز بخش میان ولایت نیشابور سطح جاده ها لغزندگی بیشتری دارد.

وی گفت: بارش باران نیز در سایر جاده های ارتباطی استان مانند چناران، مشهد، سبزوار، بردسکن، فیروزه، بجستان، گناباد، رشتخوار، باغچه، فریمان، طرقبه شاندیز و نیشابور تداوم دارد.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی، ترافیک کنونی جاده های استان را روان اعلام کرد و گفت: مه گرفتگی نیز در جاده های باغچه - نیشابور در محدوده گردنه شریف آباد و درگز - قوچان در محدوده گردنه تیوان، موجب کاهش دید افقی رانندگان شده است.

مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی نیز امروز با صدور اطلاعیه‌ای و دادن هشدار زرد، از وقوع بارش باران و برف به ویژه در نواحی شمالی استان همراه با کولاک برف طی امشب و فردا پنجشنبه خبر داده بود.

پیامد فعالیت این سامانه سرد و بارشی در استان کاهش محسوس دمای هوا بین چهار تا ۶ درجه سلسیوس در اکثر نقاط استان خراسان رضوی برای روز پنجشنبه، وقوع بارش‌ باران و برف در اغلب نقاط استان به ویژه نیمه شمالی همراه با تشکیل مه و کاهش دید و افزایش شدت وزش باد همراه با کولاک برف خواهد بود.

۵۱ گردنه در راههای شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راههای روستایی به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این استان وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی