این رئیس جمهور هم کرونا گرفت


این رئیس جمهور هم کرونا گرفت

شیوع گسترده اومیکرون در بسیاری کشورهای اروپایی منجر به کمبود پرسنل در بسیاری بخش ها به ویژه بحش مهم بهداشت و درمان شده است.

شیوع گسترده اومیکرون در بسیاری کشورهای اروپایی منجر به کمبود پرسنل در بسیاری بخش ها به ویژه بحش مهم بهداشت و درمان شده است.

دومینوی تضعیف قواعد قرنطینه برای بیماران کرونایی در اروپا

حالا این پرسش مطرح است که کشورهای اروپایی چگونه با این بحران مبارزه می کنند؟

شیوع اومیکرون در انگلیس منجر به افزایش چشمگیر موارد ابتلای جدید به کرونا در این کشور شده است. شاخص ابتلای هفتگی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر اخیرا در این کشور به ۱۵۹۷ رسیده است. در اسکاتلند و انگلیس اومیکرون قبل از کریسمس به ویروس غالب تبدیل شد و در انگلیس بیش از ۹۰ درصد موارد ابتلا به کرونا به این سویه مربوط می شود.

این رئیس جمهور هم کرونا گرفت

برای مقابله با کمبود پرسنل در بخش های مهم و حساس، دولت انگلیس قرنطینه اجباری برای کارکنان را به یک هفته کاهش داده است. با این همه چندین کلینیک به دلیل کمبود پرسنل حالت فاجعه اعلام کرده اند. این شرایط حمل و نقل عمومی را هم تحت تاثیر قرار داده است.

ویروس اومیکرون از هفته گذشته در فرانسه هم به ویروس غالب تبدیل شد. نهادهای بهداشتی این کشور در هفته آخر دسامبر اعلام کردند که بیش از ۶۲ درصد موارد ابتلا به کرونا در این کشور به سویه اومیکرون مربوط می شود.

دولت فرانسه برای مقابله با کمبود پرسنل در اوایل این هفته دوران قرنطینه را برای افراد واکسینه شده کاهش داد. وزیر بهداشت فرانسه حتی اعلام کرد که کادر پزشکی و درمان در صورت ابتلا به کرونا و در صورتی که علائم خفیف داشته باشند نیازی نیست به قرنطینه بروند و می توانند به کار خود ادامه دهند.

در اتریش و دانمارک هم اومیکرون به ویروس غالب تبدیل شده است. در هفته آخر سال ۲۰۲۱ ، ۴۷۱۲ مورد آلودگی به اومیکرون و ۲۹۶۵ مورد آلودگی به دلتا در اتریش شناسایی شد و موارد آلودگی به اومیکرون در این کشور مرتبا در حال افزایش است. دولت های ایالتی و دولت فدرال اتریش هم برای جلوگیری از کمبود پرسنل در این شرایط می خواهند روز پنج شنبه درباره قواعد قرنطینه بحث و تبادل نظر کنند.

در آلمان هم اومیکرون به شدت در حال گسترش است و مقام های بهداشتی در حال کار کردن روی طرحی برای تضعیف قواعد قرنطینه برای مقابله با کمبود پرسنل هستند. وزیر بهدشت آلمان پیش بینی کرده که اومیکرون در روزهای آینده به ویروس غالب در کشور تبدیل شود.

"کارل لایترباخ"، وزیر بهداشت آلمان هم از تغییر احتمالی در قواعد قرنطینه برای برخی مشاغل با توجه به شیوع گسترده اومیکرون خبر داده است. وی امروز ( چهارشنبه) طرحی در این باره را به ایالات ارائه داده که وزارتخانه او با مشارکت انستیتو رابرت کخ روی آن کار کرده اند.

کاهش دوران قرنطینه برای بیماران کرونایی در جمهوری چک

جمهوری چک هم دوران قرنطینه خانگی بعد از مثبت شدن تست کرونای افراد را از ۱۴ روز به ۵ روز کاهش داده است. این تصمیم را کابینه جدید لیبرال محافظه کار دولت جدید روز چهارشنبه در پراگ اتخاذ کرد.

وزیر بهداشت جمهوری چک هم اعلام کرد که با توجه به گسترش سریع تر اومیکرون باید دولت و اقتصاد را از فروپاشی حفظ کرد.

در جمهوری چک شاخص ابتلای هفتگی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۳۶۸ افزایش پیدا کرده است.

تست کرونای رئیس جمهور لهستان مثبت شد

تست کرونای آندری دودا، رئیس جمهور لهستان هم مثبت اعلام شده است. این خبر را رئیس دفتر دودا روز چهارشنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد. وی تاکید کرد که رئیس جمهور علائم سخت بیماری را ندارد و حالش خوب است.

دفتر رئیس جمهور لهستان از رفتن وی به قرنطینه خبر داده و اعلام کرد که دودا تحت نظارت پزشکی است. دودا هر سه دوز واکسن کرونای خود را دریافت کرده بود. وی آخرین دوز واکسن کرونا را در ماه دسامبر تزریق کرد.

لهستان یکی از پایین ترین نرخ های واکسیناسیون در اروپا را دارد و تا به حال حدود ۶۳ درصد بزرگسالان در این کشور واکسن زده اند. شمار مبتلایان جدید به کرونا در لهستان هم اخیرا به سرعت در حال افزایش است.

۶۳۰ مرگ کرونایی روزانه در لهستان

نهادهای بهداشتی در لهستان امروز ( چهارشنبه) بیش از ۱۷ هزار ابتلای روزانه در عرض ۲۴ ساعت را ثبت کردند و بیش از ۶۳۰ نفر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

وزیر خارجه بلغارستان هم کرونا گرفت

تست کرونای "تئودورا جنتشووسکا"، وزیر خارجه بلغارستان هم مثبت شده است. این خبر را دفتر مطبوعاتی این وزارتخانه اعلام کرد. وی که ۵۰ سال سن دارد کاملا واکسینه شده و همچنان تحت نظارت پزشک است.

ثبت رکوردهای جدید ابتلای روزانه در ترکیه، ایتالیا و کرواسی

نهادهای بهداشتی در ترکیه هم با ثبت ۶۶۴۶۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت رکورد جدیدی را از آغاز شیوع کرونا ثبت کردند. در عرض یک هفته موارد ابتلای روزانه بر اثر آلودگی به اومیکرون هم در این کشور دو برابر شده است.

کشورهای ایتالیا و کرواسی هم رکوردهای جدیدی در ابتلای روزانه را ثبت کردند. وزارت بهداشت ایتالیا از ابتلای ۱۸۹۱۰۹ مورد جدید به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داد و کرواسی هم رکورد جدید ۸۵۸۷ مورد ابتلای روزانه را ثبت کرد.

ثبت رکورد بیش از ۳۰۰ هزار ابتلای روزانه در فرانسه

موارد ابتلای روزانه به کرونا در فرانسه هم بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در این کشور از مرز ۳۰۰ هزار نفر عبور کرده و به ۳۳۵ هزار مورد رسید که رکورد جدیدی از آغاز شیوع کرونا در این کشور محسوب می شود.

شمار مبتلایان جدید به کرونا در اتریش هم همچنین افزایش پیدا کرده و بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در عرض ۲۴ ساعت ۹۷۶۱ نفردر این کشور به کرونا مبتلا شدند و به این ترتیب شمار مبتلایان روزانه نسبت به روز قبل حدود دو برابر شده است.

رکورد مبتلایان روزانه در هلند شکسته شد

هلند هم رکورد جدیدی را در موارد ابتلای روزانه ثبت کرده و بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در این کشور در عرض ۲۴ ساعت ۲۴۵۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده اند.

ایتالیا هم طرح واکسیناسیون اجباری برای افراد بالای ۵۰ سال را در دستور کار قرار داده است. قرار است امشب کابینه دولت ایتالیا در این باره نشستی را برگزار کرده و تصمیم گیری کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل