حضرت فاطمه (س) الگویی برای همه زمان‌ها و مکان‌هاست


حضرت فاطمه (س) الگویی برای همه زمان‌ها و مکان‌هاست

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه الزهرا (س)، گفت: ایشان برای همه انسان ها در همه زمان ها و مکان ها الگو است.

آیت الله محسن حیدری در گفت و گو با ایسنا، با تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: خداوند انسان را به گونه ای آفریده که برای تکامل به الگو نیاز دارد و بدون الگوی عملی امکان تربیت درست و طی صراط مستقیم وجود ندارد. بنابراین معصومین به عنوان الگو به جامعه بشریت معرفی شده اند که ائمه اطهار (ع) و انبیای الهی در راس الگوهای انسانی هستند.

وی افزود: این الگوهای انسانی منحصر به مردان نیستند و خداوند در بین زنان نیز الگوهایی را معرفی کرده که شایسته الگو بودن برای همه زمان ها و مکان ها هستند که در راس این زنان حضرت فاطمه الزهرا (س) قرار دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضرت فاطمه الزهرا (س) انسان کاملی است که تمام کمالات شایسته انسانی را دارد؛ ایشان علاوه بر ابعاد ملکوتی و آسمانی، بعد بشری نیز دارد.

حیدری بیان کرد: حدیث پیامبر اکرم (ص) که می فرماید "فاطمه حورا انسیه"، به دو بعد آسمانی و بشری حضرت زهرا (س) اشاره دارد؛ در بعد بشری، ایشان همه صفات یک انسان برتر از جمله تقرب الهی، فضائل اخلاقی، سیاست و هنر را داشت.

وی گفت: با توجه به اینکه فضائل اخلاقی و کمالات انسانی حضرت زهرا (س) بر اساس فطرت بشر است، با تغییر روزگار و زمان هرگز کهنه نمی شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: برخی پدیده های زندگی بشر با گذر زمان کهنه می شوند زیرا بر اساس فطرت نیستند اما فضائل اخلاقی و جذب انسان به این موارد یا تنفر انسان از رذائل اخلاقی بر اساس فطرت است. با توجه به اینکه فطرت با گذر زمان از بین نمی رود، چیزهایی که بر این اساس نهاده شده اند، ماندگار هستند که بحث فضائل اخلاقی و کمالات انسانی از این قبیل است.

حیدری گفت: با وجودی که حضرت زهرا (س) به ۱۵ قرن قبل مربوط می شود اما برای همه انسان ها در همه زمان ها و مکان ها الگو است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022