جنوب شرق استان تهران در غم دخت نبی اسلام غرق در عزا و ماتم است


جنوب شرق استان تهران در غم دخت نبی اسلام غرق در عزا و ماتم است

تهران- ایرنا- همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، مردم شهرستان‌های جنوب‌شرق تهران با سیاه‌پوش کردن شهرها و به راه انداختن دسته‌های عزاداری، در غم این مصیبت بزرگ به عزاداری پرداختند.

به گزارش ایرنا ، مردم شهرستان های ورامین ، پاکدشت ، پیشوا و قرچک روز پنجشنبه با حضور در مساجد و حسینیه‌ها، پس از خواندن زیارت عاشورا ، با مرثیه‌خوانی و عزاداری به خیابان‌های شهر آمده و با حرکت در مسیرهای منتهی به آستان مقدس امامزادگان مدفون در این شهرستان ها ، به سینه زنی و زنجیر زنی پرداختند.
شب گذشته نیز ده‌ها هیأت عزاداری و خیرّین به نیت حضرت زهرا (س) اقدام به پخت حلیم و سمنو کرده و از صبح امروز نذورات خود را بین مردم توزیع کردند.
ده‌ها موکب نیز با برپایی ایستگاه صلواتی، با چای و شیر از عزاداران حضرت فاطمه (س) پذیرایی کردند.
هیأت های سینه زنی و زنجیر زنی از ساعاتی قبل در خیابان‌های شهرها و روستاها به راه افتادند تا خود را برای عزاداری شهادت دخت نبی مکرم اسلام به مزار امامزادگان مدفون در شهرستان‌ها برسانند.
هیات‌های عزاداری در ورامین به سمت گلزار شهدای سید فتح الله ، گلزار شهدای حسین رضا ، امامزاده یحیی ، امامزاده سکینه بانو و طاهر و مطهر خیرآباد حرکت کردند تا مراسم سوگواری را در این مکان‌های مقدس برپا کنند.
در شهرستان پیشوا نیز زائران و مجاوران با حضور در صحن با صفای امامزاده جعفر (ع) فرزند بلافصل امام هفتم شیعیان رساندند و ضمن عزاداری، این مصیبت عظما را محضر حضرت ولی عصر(عج) تسلیت گفتند.
در شهرستان قرچک نیز هیات‌های عزاداری با حرکت به سمت آستان مقدس امامزاده بی‌بی‌زبیده به عزاداری و سینه زنی پرداختند .
امروز امامزاده ابراهیم (ع) روستای ولی آباد نیز پذیرای عزادارانی است که هر کدام در قالب هیأت‌های مذهبی و با سنت های ویژه به سر و سینه می زنند و در غم شهادت حضرت فاطمه (س) اقامه عزا می کنند.
بسیاری از عاشقان خاندان عصمت و طهارت هم با برپا کردن سفرهای اطعام از عزاداران پذیرایی کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رخ ماه