عقلانیت و خستگی‌ناپذیری از ویژگی‌های سردار سلیمانی بود


عقلانیت و خستگی‌ناپذیری از ویژگی‌های سردار سلیمانی بود

قم-ایرنا- فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم گفت: شجاعت، شهامت، عقلانیت، شناخت دقیق از دشمن، تدبیر، تلاش و خستگی ناپذیری، نفوذ در عمق جان جهان اسلام و آزادگان جهان، اخلاص و خودداری از دیده شدن، کمک به مردم در حوادث مختلف و توجه به خانواده شهدا از مهمترین ویژگی های سردار سلیمانی بود.

سردار محمدرضا موحد شامگاه پنجشنبه در مراسمی به مناسبت دومین سالگرد فرماندهان مقاومت اسلامی، با اشاره به دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، خاطرنشان کرد: مکتب شهید سلیمانی همان مکتب امام راحل و اسلام در طول تاریخ است، این مکتبی است که ولایت فقیه، جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت اسلامی بر اساس آن زنده و پابرجاست و با این مکتب امکان زمینه سازی برای شکست جبهه مستکبران و ظهور امام زمان(عج) فراهم خواهد شد.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم ابراز داشت: هدف نهایی از انقلاب اسلامی تشکیل تمدن نوین اسلامی و زمینه سازی برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) است.

موحد گریزی به ویژگی های شهید ابومهدی مهندس، ابراز کرد: فعالیت های انقلابی این شهید به قبل از انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی برمی گردد و بسیاری از همرزمان وی در جنگ هشت ساله به شهادت رسیدند و همین مسائل سبب شد تا مدت در ایران سکونت داشته باشد و حتی آمریکا اجازه ورود وی به پارلمان عراق را با وجود پیروزی در یکی از انتخابات نداد.

وی ادامه داد: شهید ابومهدی مهندس معتقد بود که مقام معظم رهبری جانشین به حق امام راحل است که بدون رهبری ایشان امکان پشتیبانی از جبهه مقاومت وجود نداشت و همچنین به باور وی، شهید سلیمانی نیز بازوی قدرتمند ولایت فقیه بود.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم بیان کرد: اخلاص، گمنامی و مردمی بودن از ویژگی های شهید ابومهدی مهندس بود و خصوصیات این شهید بسیار نزدیک به سردار حاج قاسم سلیمانی بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام شهادت حضرت زهرا(س) و اهمیت مساله بصیرت بیان کرد: شناخت خطر فتنه و انحراف اسلام از بعد سیاسی و اجتماعی به اسلام فردی یکی از مشخصات و اقدامات بزرگ حضرت فاطمه(س) بود.

موحد ادامه داد: غیرت دینی، شجاعت و صراحت در کنار بصیرت سبب شد تا این بانوی بزرگ اسلام در دفاع از ولایت سکوت اختیار نکند و با تمام امکان در دفاع از امیرالمومنین(ع) ورود پیدا کرد.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع) قم با اشاره به حوادث و اعتراضات سال ۸۸ بعد از انتخابات ریاست جمهوری وقت، گفت: مردم در این سال نیز با تبعیت از مقام معظم رهبری و بصیرت دینی بساط آشوب را از کشور جمع کردند.

دومین سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت اسلامی حاج قاسم سلیمانی و حاج ابی مهدی المهندس و یارانشان با حضور نخبگانی از علمای دینی و رهبران محور مقاومت به همت مقاومت اسلامی کتائب حزب الله عراق در قم برگزار شد./


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیفیت هوای تهران قابل قبول است امروز 19 اردبیهشت 1403