سردار سلیمانی در تجزیه و تحلیل تاکتیکی و راهبردی بهترین منطق را داشت


سردار سلیمانی در تجزیه و تحلیل تاکتیکی و راهبردی بهترین منطق را داشت

فرمانده جبهه مقاومت در سوریه: سردار سلیمانی در تجزیه و تحلیل تاکتیکی و راهبردی بهترین منطق را داشت و در هر دو مبحث یک انسان بی‌نظیر بود.

سردار سلیمانی در تجزیه و تحلیل تاکتیکی و راهبردی بهترین منطق را داشتبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سردار سید جواد غفاری در دومین همایش نهضت خاطره گویی و رونمایی از کتاب فاخر ۳ وزیر دفاع شهید افزود: یکی از دغدغه‌های سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تقدس بخشی به مجاهدت در دفاع از اسلام بود.
وی گفت: نگاه به مسئله جهاد باید عمیق‌تر باشد، چون در قرآن کریم از مجاهدت در راه خدا به گونه‌ای یاد و تمجید شده است که گویی بعد از اولیای الهی جایگاهی بالاتر از مجاهدت در راه خدا نیست.
غفاری در ادامه به اهمیت داشتن رویکرد عمیق و مومنانه به مسئله جهاد و پاکبازی در راه خدا اشاره کرد و افزود: حاج قاسم سلیمانی تلاش می‌کرد به ما تعلیم دهد تا در راه خدا با بینش قوی جهاد کنیم.
وی با اشاره شاخص‌های اخلاقی و مدیریت فرماندهی شهید سلیمانی گفت: سردار سلیمانی امیری بود که برای آزادی ملت‌ها به سرزمین‌ها با خود ارتش نمی‌برد بلکه از میان آن مردم ارتش درست می‌کرد و با همان ارتش آن سرزمین را آزاد می‌کرد.
همرزم شهید سلیمانی افزود: یکی از دلایل ماندگاری و زنده ماندن نهضت حاج قاسم این ویژگی است.
وی گفت: از دیگر ویژگی‌های سردار رشید اسلام حاج‌قاسم سلیمانی این بود که هر جا در جبهه مقاومت در حال شکست بود با حضور خود آن جبهه را به پیروزی می‌رساند.
غفاری افزود: سردار سلیمانی در هر بحرانی که وارد می‌شد آن بحران را به نفع جبهه مقاومت به پایان می‌رساند.
این فرمانده جبهه مقاومت گفت: او در حالی که در پشت خاکریز‌ها می‌جنگید از دولت‌سازی غافل نمی‌شد و همانگونه که مشاهده شد پس از داعش دولت شیعی در عراق بر سر کار آمد.
وی افزود: سردار سلیمانی امیری بود که از صف دشمن یارگیری می‌کرد یعنی با آن‌ها ارتباط می‌گرفت و کار را پیش می‌برد او با قطر ارتباط داشت و از ارتباطش با ترکیه در کم کردن دشمنی این کشور با سوریه کمک می‌گرفت.
وی گفت: سردار سلیمانی برای اداره بحران از همه بهره می‌گرفت او دو ساعت با پوتین جلسه گذاشت تا او را برای حضور در جبهه سوریه قانع کند.
این فرمانده مدافع حرم گفت: او علاوه بر بهره‌گیری از فرماندهان و نیرو‌های خودی، از میان فرماندهان آن کشور کادرسازی می‌کرد و از این موضوع مهم غافل نبود.
غفاری اضافه کرد: سردار سلیمانی در تجزیه و تحلیل تاکتیکی و راهبردی بهترین منطق را داشت و در هر دو مبحث یک انسان بی‌نظیر بود، چون از اطلاعات جامعی نسبت به مسائل جزئی و کلان جبهه و منطقه برخوردار و طرح و استراتژی او منحصر بفرد و عالی بود.
وی گفت: سردار سلیمانی تمام تلاش خود را به کار می‌برد تا جبهه مقاومت در دستیابی به تسلیحات به خودکفایی برسد و امروز نتایج آن تلاش‌ها را در رسیدن یمنی‌ها به پیشرفت و خودکفایی در زمینه ساخت موشک و پهپاد مشاهده می‌کنید.
فرمانده سابق نیرو‌های ایران در سوریه یادآور شد: سردار سلیمانی در اداره بحران‌ها با همه طوایف اهل سنت، مسیحی و علوی همکاری داشت و بزرگترین حامی اهل سنت در سوریه سردار سلیمانی بود.
غفاری گفت: در اداره بحران‌ها هم پیمانی ایجاد می‌کرد و اعتقاد داشت کشوری موفق است که در اداره بحران‌ها بقیه کشور‌ها را به همراهی با خود وادارد.
وی ادامه داد: سردار سلیمانی نهضت‌ها را در بحران‌ها به‌کارگیری می‌کرد، اما ارتباط با مردم را براساس اعتماد ایجاد می‌کرد، رفتار و تاکتیک‌ها و نوع برخوردش در سوریه موجب اعتماد مردم شده بود.
این فرمانده بیان کرد: سردار سلیمانی امیری است که ضمن بهره‌گیری از ظرفیت نهضت‌های مردمی در صحنه درگیری از قانونمند کردن آن ارتش دریغ نمی‌کرد و برای نمونه امروز حشدالشعبی یک نیروی قانونمند در عراق محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی