اضافه شدن 85 مسجد جدید به طرح اذان یکپارچه در مصر


اضافه شدن 85 مسجد جدید به طرح اذان یکپارچه در مصر

با آغاز سال 2022 میلادی، 85 مسجد دیگر در مصر به طرح پخش اذان یکپارچه پیوستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الشروق»، عمرو شکری، رئیس اداره راهبردی وزارت اوقاف مصر اعلام کرد: 85 مسجد جدید به طرح یکپارچه اذان پیوسته اند که بر همین اساس تاکنون چهار هزار و 191 مسجد در سطح قاهره به این طرح پیوسته اند.

وی افزود: : این طرح در راستای تلاش‌ های وزارت اوقاف برای نشان دادن این مراسم مذهبی به عنوان یکی از نشانه‌های مهم تمدن اسلامی در مصر انجام می شود.

در سال ۲۰۲۱ طرح پخش اذان یکپارچه علاوه بر مساجد قبلی این کشور، در ۲۰۱۲ مسجد استان قاهره نیز اجرایی شد.

سیستم پخش اذان در طرح اذان یکپارچه به شکلی است که پیش از موعد نماز، اذان توسط دستگاه‌ ها ضبط می‌شود و بدین ترتیب کسی نمی‌تواند در پخش و میزان صدای آن دخالتی داشته باشد.

ویژگی این طرح آن است که اذان با صدای متوسط از بلندگوهای مساجد پخش می ‌شود تا باعث مزاحمت و آزار همسایگان و ساکنان اطراف مسجد نشود.

وزارت اوقاف طرح اذان یکپارچه را در سال ۲۰۱۹ راه‌ اندازی کرد؛ طرحی که در آن اذان با صدای یک مؤذن خاص و با توجه به زمان محلی در هر استان پخش می‌ شود.

وزارت اوقاف از طریق سیگنال پخش مشترک در مساجد که از طریق گیرنده بی‌سیم انجام می‌شود، طرح اذان یکپارچه را در مساجد پایتخت مصر اجرا می‌ کند.

خادمان مسجد در پروژه جدید نقش مهمی ایفا می ‌کنند؛ آنها ۵ دقیقه پیش از اذان گیرنده را روشن می ‌کنند و بعد از اتمام اذان دستگاه را خاموش می ‌کنند.

این گیرنده شامل دو قطعه الکترونیکی و یک قطعه فلزی برای دریافت سیگنال است که در بالای مسجد نصب شده است.

پایان پیام/43

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا