82هزار و 804 دانش‌آموز در چهارمحال وبختیاری واکسن کرونا دریافت کردند


82هزار و 804 دانش‌آموز در چهارمحال وبختیاری واکسن کرونا دریافت کردند

شهرکرد - ایرنا- رییس اداره سلامت آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به روند واکسیناسیون عمومی علیه بیماری کووید19 گفت: بیش از 82 هزار و804 دانش‌آموز 12 تا 18 سال این استان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

بهنام اسماعیلی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تا کنون ۹۲ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال این استان دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، افزود: در استان ۷۰ هزار و ۴۲۴ دانش‌آموز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی با تاکید بر اینکه دریافت دُز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۱۸سال است، گفت: ۹۸.۵ درصد فرهنگیان استان معادل ۱۷ هزار و ۴۳۶ نفر دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند.

به گفته وی، ۱۶ هزار و ۹۳۶ فرهنگی نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند .

اسماعیلی افزود: به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس استان با همکاری مرکز بهداشت کارشناسان مرکز بهداشت استان به صورت دوره‌ای از مدارس بازرسی و نظارت انجام می‌شود و مراقبان سلامت در مدارس نیز نظارت دوره‌ای دارند.

به گفته وی،هم‌اکنون ۵۰ مراقب سلامت رسمی و ۸۰ نفر نیز مراقب سلامت با قرارداد یکساله در مدارس استان فعالیت دارند که مراقبان سلامت ۲ تا سه مدرسه را زیرپوشش آموزش دارد.

وی افزود: مراقبان سلامت قرارداد یکساله از معلمان فعال در مدارس در رشته‌های زیست‌شناسی، علوم تجربی و تربیت‌بدنی هستند که به صورت یکساله با عنوان مراقب سلامت در مدارس فعالیت دارند.

وی اظهار داشت: در مدارس روستایی نیز رابطان سلامت با همکاری مراکز بهداشتی و درمانی فعالیت دارند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه با شیوع فصل سرما هر ساله شپش در بین دانش‌آموزان مشاهده می‌شود، گفت: مراقبان سلامت در مدارس شهری دانش‌آموزان را به صورت دوره‌ای معاینه و دانش‌آموزان مشکوک را به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع می‌دهند و در مدارس روستایی نیز کارشناسان مراکز جامع سلامت به صورت فصلی در مدارس حاضر و دانش‌آموزان را معاینه می‌کنند و موارد مشکوک را برای درمان به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع می‌دهند.

به گزارش ایرنا، براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری به‌جز شهرستان بروجن در وضعیت آبی (کم‌خطر) شیوع ویروس کرونا قرار دارند و شهرستان بروجن در وضعیت زرد (خطر متوسط) قرار دارد.

در استان چهارمحال و بختیاری در سال تحصیلی جدید ۲۲۰ هزار دانش‌آموز مشغول علم آموزی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کویر دل