نماینده ولی فقیه در کردستان: مردم و مسوولان در مقابل فتنه‌های دشمن دوراندیش باشند


نماینده ولی فقیه در کردستان: مردم و مسوولان در مقابل فتنه‌های دشمن دوراندیش باشند

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: بصیرت جز با دوراندیشی حاصل نمی‌شود و مردم و مسوولان باید این مهم را در همه برهه‌ها و مقابل فتنه دشمنان، مد نظر داشته باشند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز یکشنبه در همایش پرچمداران بصیرت ویژه ائمه جمعه استان کردستان در سنندج، دوراندیشی را اولویت اول برای داشتن بصیرت دانست و اظهار داشت: همه باید چند قدم فراتر را با نگاه وسیعی ببیند و حسابگر باشند.

وی با بیان اینکه موضوع شناسی مولفه دوم مورد نیاز برای کسب بصیرت است، افزود: انسان وقتی در یک قضیه ورود کند باید ضرورت و اولویت آن را بشناسد.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: اگر در انتخابات سال ۱۳۸۸ آرا مردم با نجابت پذیرفته می‌شد امروز این مشکلات را نداشتیم چرا که دشمن انسجام و وحدت را خدشه دار دید و افرادی که این مساله را پدید آوردند موضوع شناس نبودند.

حجت الاسلام پورذهبی گفت: کسانی که خود قانونگذار و مجری بودند، شک و شبهه را ایجاد کردند و به تمام انقلاب ضربه زدند تا دشمن دریدگی کرد و اگر هوشیاری و بصیرت مردم نبود، فتنه خاموش نمی شد.

وی با بیان اینکه حرف هایی در برخی محافل مطرح می شود که ناشی از عدم شناخت موقعیت کشور است، افزود: برخی می خواهند با فشار روانی و رسانه ای حرف های خود را پیش ببرند و به چشم بیایند، بنابراین باید مراقب بود و بصیرت داشت.

نماینده ولی فقیه در کردستان رعایت انصاف را در مقایسه وضعیت کنونی استان با دوران قبل از انقلاب ضروری دانست و ادامه داد: مقایسه وضعیت فعلی با قبل از انقلاب نشان می دهد زیرساختهای مناسبی در کردستان ایجاد شده است و برخی به واسطه حب ریاست دم از برخی اظهارات تبعیض‌آمیز می‌زنند که هیچ شناختی از استان ندارند.

حجت الاسلام پورذهبی با بیان اینکه فرق بین خدمت و عدم خدمت باید تبیین شود و نقش ائمه جمعه در این زمینه سازنده است، یادآور شد: بی انصافی است اگر از دسیسه داعش علیه جهان اسلام و فداکاری های شهید سلیمانی نگفت و فقط به مشکلات داخلی پرداخت هرچند هیچکس منکر مشکلات نیست.

وی فداکاری را از دیگر مولفه های مورد نیاز برای داشتن بصیرت عنوان کرد و گفت: کردستان۵۴۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و باید دید آنهایی که خود را دلسوز مردم کردستان نشان می‌دهند حتی یک سیلی نخورده‌اند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با تاکید بر اینکه مردم را گرفتار مسایل دست چندم نکنیم و به تدابیر شبانه روزی رهبری باید توجه شود، اضافه کرد: در نماز جمعه در کنار نقد منصفانه و عادلانه، به پیشرفت ها و خدمات هم اشاره شود.

روحانیون حلقه اتصال مردم و مسولین هستند

امام جماعت مسجد شهرک پردیس سنندج هم با بیان اینکه روحانیون کردستان حلقه ارتباط مردم و حاکمیت و مسولان نظام هستند، افزود: مردم استان کردستان مردمانی با شرف و باغیرت هستند و مسایل میان مسلمانان و مستکبران را بخوبی درک می کنند.

ماموستا معروف خالدی با اشاره به وجود روحانیون، عالمان مجتهد و آگاه در استان، روحانیون استان را به مثابه ستاره های معنوی دانست.

وی تاکید کرد: روحانیون در تمام دوران انقلاب اسلامی در کنار مردم و نظام قرار داشته و در ادوار مختلف تاریخ انقلاب از خفقان گرفته تا ترور گروهک های ضد انقلاب در صحنه حضور داشته و تعداد زیادی از روحانیون نیز در این راه به شهادت رسیدند.

امام جماعت مسجد شهرک پردیس با بیان اینکه روحانیون کردستان اندیشه ورز و عالم هستند و نیازمند ارایه راهکار از دیگران نیستند یادآورشد: روحانیون استان افرادی مجتهد و آگاه و منتقد هستند.

ماموستا خالدی انقلاب اسلامی را متعلق به تمام آحاد جامعه و مظلومان دانست و افزود: روحانیون استان اجازه تفرقه مذهبی و قومی را به کسی نمی دهند.

به گفته وی، روحانیون با رسول الله بیعت کرده اند و با اعتقاد به خدا و عزت نفس تا ابد در کسوت روحانیت در خدمت نظام و انقلاب خواهند بود.

امام جماعت مسجد شهرک پردیس با اشاره به اینکه امروز در دهه دوم انقلاب و در سایه انقلاب اسلامی امنیت در کشور حاکم است، فعالیت های قومی مذهبی و قبیله ای دشمنان در مناطق مرزی را تهدیدی جدی برای کشور دانست.

ماموستا خالدی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام (ص) در سرزمین حجاز تمدن بزرگ اسلامی را پایه گذاری کرد اظهارکرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل(ره) معمار کبیر انقلاب، قوی ترین انقلاب جهان است که با توکل برخدا، مرجعیت روحانیت و اتکا مردم به پیروزی رسید.

بصیرت افزایی از وظایف خطیبان جمعه است

امام جمعه بیجار هم در این آیین با بیان اینکه امامت در سنگر جمعه جایگاه بالایی دارد، اظهار داشت: هرجا در تاریخ، دین اسلام تضعیف شده و آسیب دیده، ناشی از بی بصیرتی بوده است.

حجت الاسلام علی مرادی افزود: برخی با فتنه‌انگیزی شبکه های خارجی و وادادگان داخلی که قبله آنها غرب است، می خواهند مردم را نسبت به آینده ناامید و بدبین کنند که شیطنت دشمن است.

وی ادامه داد: ائمه جمعه باید پرچمدار بصیرت در جامعه باشند، چرا که اگر مردم تقوا پیشه باشند، در سناریوی فتنه مسیر را تشخیص می‌دهند، البته امامان جمعه علاوه بر اینکه باید خود بصیرت داشته باشند باید بصیرت بخش هم باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا