فرماندار: گناباد قابلیت تبدیل به مرکز ترانزیت تجاری منطقه‌ای را دارد


فرماندار: گناباد قابلیت تبدیل به مرکز ترانزیت تجاری منطقه‌ای را دارد

گناباد- ایرنا- فرماندار گناباد گفت: این شهرستان با توجه به ظرفیتهای اقتصادی خود قابلیت تبدیل شدن به یک مرکز بازرگانی و ترانزیت آزاد تجاری در جنوب استان خراسان رضوی را دارد.

رضا نصیری یکشنبه‌شب در دیدار با روسای اتحادیه ها و مجامع امور صنفی گناباد افزود: با ایجاد این مرکز تجازی و ترانزیتی، این شهرستان به مکانی برای ذخیره و خرید و فروش عمده کالاها و محصولات تولیدی و اساسی در سطح منطقه تبدیل می شود به طوری که علاوه بر آنکه خریدارانی از شهرهای اطراف برای خرید به این مرکز مراجعه می کنند، فروشندگان کالا هم می توانند از این بستر برای عرضه عمده کالاهای خود بهره بگیرند.

وی ایجاد سردخانه بزرگ برای نگهداری کالاها و محصولات کشاورزی و اساسی با گستره ظرفیت منطقه ای را از نیازهای مهم اقتصادی گناباد دانست و ادامه داد: باید با برنامه ریزی موثر و حمایت از سرمایه گذاران، بستر تحقق این امر فراهم شود.

فرماندار گناباد خاطرنشان کرد: حمایت و جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و شناسایی ظرفیتهای منطقه ای در مسیر توسعه و رونق اقتصادی، به عنوان رویکرد مهم دولت سیزدهم در این شهرستان به صورت جدی دنبال می شود و مسوولان و دست اندرکاران ذیربط باید با حمایت و روان سازی در صدور مجوزها حمایت از سرمایه گذاران را در اولویت اقدامات خود قرار دهند چون این مساله ضرورت توسعه و رونق اقتصادی و اشتغال و کارآفرینی در شهرستان و منطقه است.

نصیری با اشاره به انتقال سالانه شمار زیادی دام از گناباد برای کشتار در دیگر نقاط استان خراسان رضوی و به خصوص مشهد، ایجاد کشتارگاه بزرگ صنعتی را از نیازهای مهم این شهرستان برشمرد.

وی تشکیل کارگروه تخصصی برای ایجاد تحول در بازار و عرضه و فروش کالاها و خدمات در گناباد را مهم خواند و گفت: در کارگروه فوق باید با بهره گیری از پتانسیل های موجود، نقشه راهی برای تحول و رونق کمی و کیفی اقتصادی بازار این شهرستان با طرح نقطه نظرات کارشناسان و مسوولان ذیربط تدوین شود.

وی سهمیه گناباد برای ایجاد سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در راستای طرح نهضت ملی مسکن در چهار سال آینده را یادآور شد و گفت: این مساله علاوه بر کمک به افزایش حداقل ۱۰ هزار نفری جمعیت در این بازه زمانی، به رونق اقتصادی بازار و واحدهای صنفی این شهرستان در بخش های مختلف کمک می کند.

ترویج فرهنگ قرآنی و اهل بیت (ع) در گناباد نیازمند کار جهادی است

فرماندار گناباد همچنین در نشست با شورای هیاتهای مذهبی، قرآن و عترت و کانون مداحان این شهرستان ترویج فرهنگ و معارف اهل بیت (ع) در گناباد را نیازمند عزم جدی و فعالیت و کار جهادی ذکر کرد و گفت: باید با فرهنگ و رویکرد مسجدی و هیاتی، از همه ظرفیتهای موجود برای ترویج فرهنگ و ارزشهای اسلامی در جامعه بهره گرفت.

نصیری با تاکید بر لزوم افزایش دوره های معارف و تدبر در قرآن کریم در گناباد گفت: باید با نگاه تخصصی و عمومی متناسب با پتانسیل های فرهنگی و قرآنی، برنامه نظام مند با رویکرد تحول محور برای افزایش آشنایی اقشار مختلف و از جمله کودکان و نوجوانان با معارف قرآنی در بخشهای مختلف فرهنگی و مذهبی در این شهرستان ترسیم کرد.

وی اجرای طرح جامع مدارس صدرا و راه اندازی مدارسی از مقاطع پیش دبستانی تا دبستان و دبیرستان را از نیازهای مهم فرهنگی و آموزشی گناباد دانست و گفت: باید با فعالیتهای تخصصی به سمت مدارس نمونه اسلامی پیش برویم.

مرکز شهرستان ۹۳ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر