راه های پیشگیری و مقابله با کرونا باید آسیب شناسی شود


راه های پیشگیری و مقابله با کرونا باید آسیب شناسی شود

کر ج - ایرنا - رییس کارگروه بهداشت و پیشگیری قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره اقدامات صورت گرفته برای مهار کرونا در کشور گفت : طرح ها و برنامه ها باید در این بخش به خوبی آسیب شناسی و نواقص برطرف شود.

دکتر حمید سوری عصر سه شنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا استان البرز گفت: مانگران این هستیم که پس از پشت سرگذاشتن اپیدمی کرونا، حوزه سلامت به دلیل کاستی ها در بخش سخت افزاری و نرم افزاری دوباره دچار مشکل و کاستی شود چرا که این حوزه خستگی فراوانی متحمل شده است و باید سازوکارهای بین بخشی در زمینه تامین امکانات درمانی دیده شود.

وی اظهار داشت : امروز در کشور و استان البرز با کمبود کیت های آزمایشگاهی مواجه هستیم که این امر سبب شده تا میزان بیماریابی پایین باشد؛ روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ تست کرونا در البرز انجام می شود که کافی نیست.

سوری ادامه داد: بیمار یابی باید در اولویت قرار بگیرد تا بتوانیم افراد مبتلا به کووید ۱۹ را در اسرع وقت شناسایی و درمان کنیم و از گسترش بیماری جلوگیری به عمل آوریم.

این مسوول گفت : هزینه تست کرونا در کشور بالا است که باید به آن پرداخته شود؛ اکنون هیچ ردیف بودجه ای برای آن دیده نشده است و بیمه ها هزینه های تست کرونا را نمی پردازند.

رییس کارگروه بهداشت و پیشگیری قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان داشت: نکته دیگر در بحث مدیرت کرونا ، ایجاد بانک های اطلاعاتی و دسترسی به اطلاعات است که در تمام استان ها باید یک سیستم مدون تعریف شود.

سوری با بیان اینکه اکنون خرید تجهزات پزشکی در کشور به شکل هیات امنایی است، افزود: در این حوزه با گلایه مندی استان ها مواجه هستیم که معیار توزیع به ازای جمعیت مورد قبول نیست و پیشنهاد می شود که به صورت استانی انجام شود و وزرات بهداشت بر خرید ها نظارت کند.

وی با اشاره تغییر رنگ بندی کشور گفت: بحث آموزش و فرهنگ سازی برای مقابله با امیکرون باید در اولویت قرار بگیرد ضمن آنکه در این بخش باید استان ها از ظرفیت های موجود بهره بگیرند.

سوری تاکید کرد که مدیریت هوشمند کرونا و رفع نواقص درمانی مهمترین اقدام برای مهار این ویروس است تا شاهد بازگشت مردم به زندگی عادی باشیم چرا که نباید همه مکان های فرهنگی و آموزشی تا ابد تعطیل شود.

وی به مشکلات زیر ساختی درمانی استان البرز اشاره کرد و گفت : این استان یکی از پرتراکم ترین مناطق کشور است که باید نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری آن در بخش بهداشت و درمان به خوبی دیده شود.

رییس کارگروه بهداشت و پیشگیری قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: پایین بودن سرانه تخت بیمارستانی از مشکلات استان البرز است که رفع این مشکل نیازمند اقدام سریع وزارت بهداشت و درمان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید