مسجد جامع امامزاده قاسم(ع)؛ محل تجمعات مردمی در شمیران


مسجد جامع امامزاده قاسم(ع)؛  محل تجمعات مردمی در شمیران

یکی از مساجد معروف و فعال شمال تهران، مسجد جامع امامزاده قاسم(ع) در میدان اصلی این محله است. نزدیکی این مسجد به امامزاده و حسینیه امکان استفاده تعداد زیادی از مردم را از این مسجد فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، منطقه شمیران، منطقه خوش آب و هوای شمال تهران است و یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای کسانی است که هم می‌خواهند آب و هوایی عوض کنند و هم حال دلشان بهتر شود.

این منطقه دارای چند امامزاده معروف است که تهرانی‌ها اعتقاد خاصی به محترم بودن مقام آنها دارند. امامزاده قاسم(ع) شمیران، یکی از همین مکان‌های مذهبی زیبا در پایتخت است. در محله خوش آب و هوای امامزاده قاسم(ع)، آرامگاهی باصفا، با معماری ساده و زیبا قرار دارد که اهالی این منطقه مراسمات مذهبی اصیل شمیرانی را در آن به جا می‌آورند.

مسجد جامع امامزاده قاسم(ع)؛  محل تجمعات مردمی در شمیران

قاسم بن حسن بن زید بن حسن مجتبی(ع) از نوادگان امام دوم(ع) شیعیان بوده‌اند که در قرن سوم هجری، مانند بسیاری دیگر از سادات و علویان، از شر خلفای عباسی به ایران و ارتفاعات البرز پناه آورده بودند و پس از شهادت یا وفات، در این منطقه به خاک سپرده می‌شوند.

یکی از دلایل محبوبیت این مکان، مراسم مذهبی و اجرای سنت‌های مذهبی خاص شمیرانی در این امامزاده است. مردم از سراسر تهران، ایران و یا حتی کشورهای مسلمان‌نشین برای شرکت در مراسم باشکوه عزاداری و همچنین اعیاد به امامزاده قاسم(ع) شمیران می‌آیند. کسانی که در این مراسم شرکت می‌کنند همیشه از حال و هوا و لذت معنوی خاص این مراسم می‌گویند. عزاداری محرم، اعیاد فطر و غدیر در امامزاده قاسم جای سوزن انداختن نیست.

مسجد جامع امامزاده قاسم(ع)؛  محل تجمعات مردمی در شمیران

یکی از مساجد معروف و فعال شمال تهران، مسجد جامع امامزاده قاسم(ع) در میدان اصلی این محله است. نزدیکی این مسجد به امامزاده و حسینیه امکان استفاده تعداد زیادی از مردم را از این مسجد فراهم می‌کند. در نتیجه انواع فعالیت‌های سازنده در این مسجد در کنار امامزاده و حسینیه انجام می‌گیرد.

مسجد جامع امامزاده قاسم(ع) یکی از مساجد فعال تهران است که چند صباحی هم امام خمینی (ره) در دوران نوجوانی شان در این مسجد نماز جماعت اقامه می‌کردند، امروز این مسجد یکی از پاتوق های فعال در منطقه شمیران محسوب می شود.

مسجد جامع امامزاده قاسم(ع)؛  محل تجمعات مردمی در شمیران

مسجد جامع امام زاده قاسم نیز به همت مرحوم حضرت آیت الله سید حسین رسولی محلاتی بنا و توسط آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی تخریب و نوسازی شد.

تشکیل هیئت امنای قوی با حضور جوانان در مسجد موجب شده است، این مسجد در جذب حداکثری کلیه مقاطع سنی بویژه جوانان در مسجد موفق باشد. ضمن اینکه یکی دیگر از اقداماتی که در این مسجد مورد توجه قرار گرفته تربیت مکبر برای مسجد است.

مسجد جامع امامزاده قاسم(ع)؛  محل تجمعات مردمی در شمیران

پایان پیام/40

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟