امام جمعه ساری : تداوم پیشرفت انقلاب منوط به سپردن امور به افراد شایسته است


امام جمعه ساری : تداوم پیشرفت انقلاب منوط به سپردن امور به افراد شایسته است

ساری - ایرنا - نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت : انتخاب‌های درست در پیشرفت و اعتلای انقلاب و نظام بسیار تاثیر دارد و تاریخ انقلاب نشان داده است که هر وقت امور و مسولیت‌ها به افراد صالح ، شایسته و مجاهد سپرده شده است پیشرفت رخ داده است و باید تداوم یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لایینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری افزود : مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر که با مردم قم انجام داده اند نکات مهمی را بیان کردند که بسیار حائز اهمیت و توجه است از جمله این که فرمودند در طول ۴۳ سال بعد از انقلاب اسلامی هر جایی که کشور به پیشرفت و تعالی دست یافته است محصول روحیه مجاهدت افراد مومن و انقلابی است و هرجا کارها بر زمین مانده است پای فرصت طلبی ، فساد و اشرافی گری و نگاه های غیرانقلابی در میان است .

امام جمعه ساری گفت : انقلاب اسلامی و نظام ما همانند فرزند پاک و نابی است که خداوند به ملت ایران عطا کرده است و هر وقت این مولود در دامن مادرش بود سالم است و هر وقت که به خط تفکری که انقلاب زاییده آن نیست برسد جراحت و زخم بر بدنه این انقلاب وارد شده است .

وی تاکید کرد : خط سیاسی و فکر سیاسی که به عنوان منشا و ماخذ انقلاب ما به شمار می رود آمریکا ستیزی و استکبار ستیزی در آن وجود دارد و خط سازش ، ذلت و یا غرب گرایی در آن وجود نداشت و انقلاب اسلامی در ابتدا و اکنون خط مشی و دیدگاهش غرب ستیزی و استکبار ستیزی است چیزی که باید مورد نظر قرار بگیرد .

محمدی لایینی گفت : رهبری گفتند که دولت دوازدهم عبرتی برای همگان شده است که اعتماد به غرب نتیجه ای ندارد و جواب نمی دهد و باید هوشیبار باشیم که این انقلاب را به چه کسانی می سپاریم که در زمان انتخابات چه انتخابات ریاست جمهوری ، انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها باید این دقت نظر را داشته باشیم چون هر جایی که نظام به پیشرفت رسیده است این انقلاب و نظام را به افراد صالح و شایسته واگذار کرده ایم و هر جا که دچار مشکل شده است به خاطر همین انتخاب نادرست و سپردن امور به افراد ناشایست است .

وی افزود : تنها معیار قبولی کارهای افراد از سوی خداوند تقوا است. خداوند یک معیار برای قبولی کارهای افراد دارد که با تقوا بودن تمام اعمال است و این تقوا باید در دل باشد و نتیجه تقوا آن خواهد بود که فرد به صورت خالصانه و با رغبت در مقابل خواست و تصمیم خداوند سر تسلیم فرود می آورد .

امام جمعه ساری با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت : امروز ۲۴ دی ماه سالروز انتصاب مقام معظم رهبری به امامت جمعه تهران است که این انتصاب از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی به ایشان صورت گرفت. روز یکشنبه سالروز وفات ام البنین است ، فردی که توانست به مقام شامخی برسد و بچه های حضرت فاطمه زهرا (س) را بر فرزندان خودش ترجیح دهد و در خدمت آنها بود به همین مناسبت این روز با عنوان مادران شهید نامگذاری شده است که فرزندان خود را برای خداوند تقدیم کرده اند .

وی افزود : همچنین روز یکشنبه ۲۶ دی ماه سالروز فرار شاه خائن است که با تند شدن جریان انقلاب اسلامی این نوکر دست نشانده آمریکا مملکت را رها و فرار کرد و تاریخ نشان داده است وقتی تاریخ مصرف دست نشانده ها پایان می یابد بدین گونه از سوی آمریکا و سران مستکبر رها می شوند و وضعیت شاه خائن همین حالت بود .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022