شناسایی اومیکرون تا دعوت از رییس جمهور برای سفر به کیش


شناسایی اومیکرون تا دعوت از رییس جمهور برای سفر به کیش

کیش - ایرنا - دعوت از رییس جمهور برای سفر به جزیره کیش، شناسایی بیمار مبتلا به سوش اومیکرون ویروس کرونا، کاهش جرایم سرقت، آغاز اردوی تیم ملی، انفجار کپسول گاز و مصدومیت 6 نفر، برگزاری همایش ملی کمپرها از جمله رویدادهای جزیره کیش در هفته گذشته است.

به گزارش ایرنا، جزیره کیش در هفته گذشته از ۱۸ تا ۲۴ دی ماه شاهد رویدادهای مختلف بود که دعوت امام جمعه اهل تشیع و اهل تسنن از رییس جمهور برای برنامه ریزی و انجام سفر اختصاصی به این منطقه آزاد از جمله آنها است.

آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری به همراه ۱۷ نفر از معاونان و وزرا به مدت ۲ روز ۲۳ و ۲۴ دی در قالب چهاردهمین بازدید میدانی خود به استان هرمزگان سفر کرد و از نزدیک با مسائل و مشکلات استان آشنا شد.

هرچند در این سفر مسایل و مشکلات مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی هرمزگان از جمله کیش به صورت ویژه از سوی سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی در جلسه شورای اداری استان مطرح شد اما امامان جمعه اهل تشیع و سنت جزیره در خواست حضور رییس جمهور در این جزیره را از تریبون های نماز جمعه مطرح کردند.

امام جمعه کیش در خطبه های نماز جمعه اهل تشیع خواستار توجه جدی دولت سیزدهم برای فعال کردن اقتصاد دریا، صادرات و واردات در این استان شد و گفت: انتظار می رفت جزیره کیش نیز به واسطه جغرافیای خود میزبان یکی از اعضای هیات دولت در این سفر باشد.

حجت الاسلام احمد حسن‌زاده افزود: بنده به نمایندگی از مردم و مسوولان کیش رییس جمهور را به جزیره کیش دعوت می کنم تا در یک سفر اختصاصی نسبت به بررسی نقاط قوت و ضعف این جزیره اقدام کند.

امام جمعه اهل سنت کیش نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت اظهار داشت: به نوبه خودم و به نمایندگی از مردم از این بازدیدها که به همراه ۱۷ نفر معاونان رییس جمهوری و وزرای دولت انجام شد کمال قدر دانی را دارم اما انتظار می رفت سفری کوتاه هم به کیش برای بررسی مشکلات این جزیره داشت یا حداقل نماینده دولت در این منطقه آزاد تجاری حضور پیدا می کرد.

شیخ مستطاب یعقوب شمس افزود: وی اضافه کرد: این جزیره نیز همانند سایر نقاط استان هرمزگان از مشکلات مختلفی از جمله نبود فضای مناسب آموزشی، چالش های زیرساختی، مسکن، معیشت، مسایل مربوط به صید صیادی رنج می برد و کیشوندان برای رفع این مشکلات علاقه مند سفر رییس جمهور هستند.

محمد رضا نوایی لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش نیز در جمع خبرنگاران افزود: دبیر شورای عالی مناطق آزاد در جلسه‌ی شورای ادارای، موضوعات دو جزیره کیش و قشم را به‌صورت ویژه مطرح کرد و رییس‌جمهور با شناخت خوبی که از منطقه دارند، دستور دادند که در نخستین جلسه‌ی شورای عالی مناطق آزاد یا هیات‌دولت، نکاتی که مطرح شد، بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

شناسایی اومیکرون تا دعوت از رییس جمهور برای سفر به کیش

کرونا و سلامت

هفته گذشته طبق انتظارها به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی هرمزگان، با شناسایی بیمار مبتلا ، پای اومیکرون به جزیره کیش باز شد.

فاطمه نوروزیان اظهار داشت: هم اکنون در تمام شهرستان های استان هرمزگان مبتلایانی از این سویه شناسایی شده و جزیره کیش آخرین نقطه ای بود که در بین مبتلایان کرونای آن سویه اومیکرون مشاهده شد.

دبیر شورای سلامت کیش در این ارتباط با بیان اینکه نظارت های حداکثری بر رعایت ضوابط بهداشتی برای عبور از بحران اومیکرون و ارتقاسلامت کیشوندان و مسافران در این جزیره انجام می شود افزود: ارتقا سلامت آحاد جامعه و رونق اقتصادی با اهتمام ویژه بر اجرای مصوبات شورای سلامت کیش از اولویت های نخست سازمان است تا با پیش‌بینی های انجام شده امسال میزبان شمار زیادی از مسافران و گردشگران در نوروز ۱۴۰۱ باشد.

حسین شمسیان گفت: فرهنگ سازی در زمینه رعایت ضوابط بهداشتی، حفظ فاصله گذاری اجتماعی، اجتناب از دور همی ها و ایجاد امنیت روانی در جامعه در اولویت است و برای تحقق این مهم از پیشنهادات و ارائه طرح های کاربردی در مبادی ورودی فرودگاه و بندرگاه کیش استقبال می شود.

وی بر لزوم اهمیت تکمیل فرایند واکسیناسیون تمام ساکنان این منطقه تاکید کرد و افزود: باید اطلاع‌رسانی گسترده در خصوص واکسیناسیون مردم در "نوبت های دوم و سوم" توسط دستگاه های مختلف انجام شود.

مقابله با این سوش از مهمترین برنامه دستگاه های اجرایی جزیره است که به گفته رییس مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش در این راستا، ورزشکاران و کادر فنی تیم‌های ورزشی موظف به تزریق سه نوبت واکسن و ارائه کارت واکسن کرونا برای برپایی اردو در جزیره کیش هستند.

عزیز الله فرضی پور با بیان اینکه این جزیره در فصل زمستان امسال شاهد ۲۲ رویداد ملی و بین المللی ورزشی در بخش های مختلف ورزش زنان و مردان است افزود: همچنین از اعضای تیم‌های ورزشی پس از ورود به جزیره کیش و حضور در اردو و همچنین هنگام خروج از اردو و بازگشت از جزیره کیش آزمایش کرونا گرفته می‌شود.

شناسایی اومیکرون تا دعوت از رییس جمهور برای سفر به کیش

اجتماعی و حوادث

انفجار گپسول گاز در بخش رستوران هل پارسیان کیش از دیگر رویدادهای مورد توجه در جزیره کیش بود که در این حادثه فست فود این هتل دچار آتش‌سوزی شد و در این اتفاق ۶ نفر از کارکنان این رستوران زخمی شدند.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در این ارتباط با تقدیر از عملکرد نیروهای امدادی از جمله آتش نشانی، اورژانس و جمعیت هلال احمر در امداد رسانی سریع اظهار داشت: این نیروها سریع از آنچه که ما انتطار می رفت عملیات آوار برداری و نجات حادثه دیدگان را انجام دادند.

حسین شمسیان راد یادآور شد: با توجه به اهمیت تامین ایمنی مسافران و کیشوندان به منظور جلوگیری از وقوع این حوادث بحث بررسی رعایت استانداردهای تجهیزات هتل ها و مراکز پذیرایی به صورت ویژه مورد توجه قرار می گیر

مصطفی نادعلی نژادرییس بیمارستان فوق تخصصی جزیره کیش نیز در خصوص آخرین وضعیت مصدومان نیز گفت: هم اکنون چهار تن زحمی های این حادثه در بیمارستان بستری هستند که وضعیت عمومی سه تن از بستری شدگان مطلوب بوده و یک تن نیز به علت شدت جراحات به اتاق عمل منتقل شده است.

مجتبی قهرمانی رییس کل دادگستری استان هرمزگان نیز گفت: دادستان عمومی و انقلاب جزیره کیش در همان دقایق اولیه وقوع حادثه با حضور در محل، دستور فوری برای تشکیل پرونده قضایی صادر کرده و بر این اساس مقرر شده است تیم کارشناسی این موضوع را به صورت دقیق بررسی و اظهار نظر کند.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش گفت: امسال وقوع سرقت های خرد در این جزیره ۹ درصد کاهش یافت که ۷۲ درصد از سرقت های وقوع یافته در این جزیره در این مدت از نوع خرد و بیشتر از مشاعات منازل، داخل خودروها به وقوع پیوسته است.

سرهنگ علی اصغر جمالی اظهار داشت: همچنین ماموران دریابانی این فرماندهی امسال در عملیات های مختلف موقق به دستگیری ۱۳۱ صیاد غیرمجاز و توقیف ۵۴ فروند لنج صیادی از آبهای حاشیه این جزیره شدند.

سرهنگ مهدی توانگر رییس پلیس راهور نیز گفت: رییس پلیس راهور کیش از توقیف ۱۵۷ دستگاه خودروی متخلف در جزیره طی دی ماه خبر داد و گفت: کیشوندان سهم ۵۵ درصدی از علت وقوع تصادف در جزیره کیش را دارند.

شناسایی اومیکرون تا دعوت از رییس جمهور برای سفر به کیش

آغاز تصویر برداری مستند کیش من

اولین مستند کیش من با هدف معرفی گردشگری این جزیره در در عرصه های مختلف طبیعی، تفریحات دریایی، هوایی، آبی و کسب و کار توریستی در ۱۳ قسمت توسط صدا و سیمای جزیره کیش ساخته می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آیین آغاز تصویر برداری این مستند در پارک آهوان گفت: پارک آهوان این جزیره با استفاده از تجارب موفق مناطق حفاظت شده محیط زیستی جهان در معرض بازدید گردشگران علاقه مند به محیط زیست قرار می گیرد.

محمدرضا نوایی لواسانی اظهار داشت: در صدد هستیم گردشگران به گونه ای از این پارک بازدید کنند که نه تنها آسیبی به محیط زیست آن وارد نشود بلکه باعث کمک و رونق گردشگری طبیعی نیز بشوند.

وی اضافه کرد: برای اجرای این ایده نیازمند این هستیم از مدل های جهانی از جمله طرح ریلی دور پارک و خودروهای مخصوص مناطق حفاظت شده استفاده کنیم که به زودی راهکارها و طرح های اجرایی آن از سوی اداره محبیط زیست کیش تدوین و پیشنهاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه توسعه امکانات این از جمله آبشخورها ویژه حیوانات از دیگر دستورکارهای سازمان است افزود: همچنین گونه های جانوری که با آهوران و گونه های دیگر این پارک همزیستی مسالمت آمیز دارند با استفاده از یافته های تحقیقاتی و تجربی محیط زیست جزیره و سایر مناطق حفاظت شده جهان اضافه می شوند.

شناسایی اومیکرون تا دعوت از رییس جمهور برای سفر به کیش

آغاز اردوی تیم ملی دوچرخه سواری

هفته گذشته ۲۱ ملی پوش دوچرخه سواری بانوان و آقایان کشور دومین مرحله اردوی تدارکتی تیم های ملی استقامت و نیمه استقامت این رشته ورزشی را در جزیره کیش آغاز کردند.

به گفته علیرضا حقی سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری، این اردو برای آمادگی بیشتر ملی پوشان به منظور حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا در هند و المپیک بازی‌های آسیائی چین با حضور ۱۱ دوچرخه سوار از استان‌های آذربایجان شرقی، تهران، اصفهان، قزوین و زنجان در بخش آقایان و ۱۰ دوچرخه سوار نیز از استان‌های فارس، همدان، خوزستان، آذربایجان شرقی، تهران، قم و اصفهان در بخش بانوان برپا شده است.

همچنین استقرار چهار روزه ۱۰۰ دستگاه کمپر برای شرکت در همایش کلوپ ملی کمپینگ و کاروانینگ کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در این جزیره از دیگر اخبار ورزشی بود که این همایش با هدف گسترش فرهنگ سفر ارزان به این جزیره انجام شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق