تنها 40 درصد مردم در کیش پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند


تنها 40 درصد مردم در کیش پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند

کیش - ایرنا - رییس مرکز توسعه سلامت جزیره کیش گفت: پروتکل های بهداشتی در این جزیره تنها بین 40 درصد مسافران و کیشوندان رعایت می شود.

محمدرضا رضا نیا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به شیوع سوش اومیکرون در بیشتر نقاط کشور از جمله جزیره کیش اظهار داشت: رعایت پروتکل های بهداشتی توسط حداقل ۸۰ درصد جامعه لازمه کاهش زنجیره انتقال ویروس و عبور از پیک ششم کرونا است.

وی افزود: اما به علت فاصله پیک پنجم و ورود به پیک ششم باعث شده که اکنون شاهد عادی انگاری در جزیره کیش از سوی مسافران و کیشوندان باشیم به گونه ای که در خوشبینانه ترین حالت تنها ۴۰ درصد از افراد جامعه پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

رضانیا با بیان اینکه جزیره کیش به واسطه اینکه عمده فعالیت های اقتصادی ان مبتنی بر گردشگری است از شیوع ویروس کرونا و اعمال محدویت ها دچار خسارت شده است یاداور شد: انتظار می رود افراد جامعه به ویژه کیشوندان خود را ملزم به رعایت پروتکل ها و دعوت مسافران به این مهم بدانند تا شاهد کاهش زنجیره انتقال ویروس در جزیره باشیم.

وی یادآور شد: تزریق واکسن کرونا به ویژه دُز سوم و دوم دومین راهکار اساسی برای مقابله با شیوع این ویروس است که انتظار می رود کیشوندان همانند گذشته در برای تزریق نوبت سوم واکسن خود در اولین زمان ممکن اقدام کنند.

سخنگوی شورای سلامت کیش افزود: در طرح واکسیناسیون عمومی جمعیت هدف تزریق واکسن در این جزیره حدود ۴۹ هزار نفر پیش بینی شده که تا کنون ۱۱۰ درصد از این جمعیت دُز اول، حدود ۹۸ درصد دُز دوم و حدود ۲۵ درصد نیز دُز سوم خود را دریافت کرده اند.

وی یادآور شد: تاکنون حدود ۱۱۹ هزار دُز انواع واکسن کرونا در این جزیره تزریق شده که شامل بیش از ۵۶ هزار دُز در نوبت اول، بیش از ۴۹ هزار دُز در نوبت دوم و حدود ۱۳ هزار دُز در نوبت سوم است.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا کنون در این جزیره بیش از هشت هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است؛ جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!