بازگشایی مسیر ارتباطی 30 روستای زنجان ادامه دارد


بازگشایی مسیر ارتباطی 30 روستای زنجان ادامه دارد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بحران استان زنجان گفت: مسیر ارتباطی 30 روستای واقع در محورهای کوهستانی و صعب العبور این استان که به دلیل کولاک مسدود شده بود با تلاش راهداران در دست بازگشایی است.

صفی الله کرامتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون جاده های اصلی و فرعی استان باز است و رفت و آمد در آنها جریان دارد که در این راستا اقدامت لازم برای بازگشایی راههای روستاهای مسدود شده ادامه دارد.

وی با اشاره به اعلام اداره کل هواشناسی استان مبنی بر بارش برف از امشب در سطح استان اضافه کرد: بر این اساس و برای هماهنگی بیشتر ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی ستاد مدیریت بحران امروز/یکشنبه/ تشکیل جلسه می دهد، تا هماهنگی مطلوب برای امداد رسانی های بهینه با همکاری دستگاه‌های متوی امر به شکل مطلوب تری انجام گیرد.

این مسوول ادامه داد: طبق پیش بینی انجام شده، بارش برف تمامی مناطق استان حتی شهرستان طارم را فرا می گیرد که در این خصوص تمهیدات و اقدامات لازم برای امداد رسانی های مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی به بارش‌های چند روز گذشته استان نیز اشاره کرد و گفت: در این ارتباط شهر زنجان بارش حدود ۱۶ میلی متری باران را ثبت کرده که امیدواریم با توجه به تداوم بارش رحمت الهی این روند همچنان تداوم داشته باشد.

مدیرکل بحران استان زنجان گفت: طبق اعلام هواشناسی استان نیز از فردا/دوشنبه/ تا پایان هفته جاری افت محسوس و قابل ملاحظه دما در استان به وقوع می پیوندد که این مهم افزایش مصرف حامل های انرژی، احتمال یخ زدگی لوله های انتقال آب و کنتورها، افت فشار گاز را به دنبال خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: بر این مبنا توصیه می شود هم استانی ها در مصرف حامل های انرژی صرفه جویی کنند و علاوه بر آن در صورت سفرهای ضروری تجهیزات زمستانی و پوشش گرم را به همراه داشته و از کنتورهای آب نیز در برابر سرما محافظت‌های لازم را داشته باشند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


میانگین پیشرفت طرح‌های منابع طبیعی زنجان 52 درصد است