تاکید بر انضباطی نو در مدیریت بحران برف گیلان


تاکید بر انضباطی نو در مدیریت بحران برف گیلان

استاندار گیلان گفت: انضباط در مدیریت بحران برف پیش رو مانند سال گذشته نباشد.

اسدالله عباسی عصر امروز در جلسه مدیریت بحران استانداری گیلان که در سالن الغدیر استاندرای گیلان برگزار شد، اظهار کرد: بارش برف پیش رو را نعمت خدا می دانیم زیرا وضعیت سفره های زیرزمینی بهتر می شود.

وی با بیان اینکه باید توجه کنیم که با بارش این نعمت با مشکل مواجه نشویم، افزود: در سال ۹۸ حتی جلوی فرمانداری برف روبی نشده بود، خوشبختانه در حال حاضر هماهنگی خوبی وجود دارد.

عباسی ادامه داد: هماهنگی و هم جهت بودن دستگاه ها ضروری است و نباید کارها را به بعد از وارد آمدن خسارت موکول کنیم. باید محدوده هایی که بار برف بیشتری دارند اطلاع رسانی دقیقی به مردم داده شود.

همه مرخصی های مدیران لغو است

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: مرخصی های مدیران لغو است و باید آمادگی هر گونه رفع مشکل را داشته باشند.

عباسی بیان کرد: آرد و نان و سایر نیازها را در نظر داشته باشید، از آنجاییکه بارش برف از دو نیمه شب دوشنبه آغاز می شود، کار کمی سخت است فرمانداران در شهرستان خودشان مستقر باشند. اگر فرمانداری در شهرستان خود نباشد بعد از برف به استانداری بیاید و استعفای خود را بنویسد.

استاندار گیلان افزود: خودم پای کار هستم چون مردم استان از برف زیاد آسیب دیدند، همواره هنگام بارش برف نگرانند.

کودکان گیلان برف را به شادی و بازی بگذرانند

وی تاکید کرد: انضباط در مدیریت برف امسال مانند سال های گذشته نباشد و زمینه در استان فراهم شود تا کودکان و نوجوانان استان برف را به بازی و شادی بگذرانند.

امیر مرادی مدیرکل بحران استانداری گیلان نیز گفت: شب گذشته راستی آزمایی صورت گرفت و آمادگی لازم برای برف شدید احتمالی وجود دارد.

وی افزود: گزارشات از ادارات و دستگاه ها گرفته شده است و هماهنگی های لازم نیز صورت گرفته است.

محمد دادرس مدیرکل هواشناسی گیلان نیز در ادامه این جلسه گفت: کاهش دما و بارندگی نسبتا شدیدی را در استان متصور هستیم و براساس نفوذ توده هوای سرد که از چند روز قبل در استان داشتیم تا صبح سه شنبه هفته جاری این جو در استان حاکم است.

وی افزود: متوسط کاهش دما ۸ تا ۱۵ درجه خواهد بود و ارتفاع برف در برخی مناطق پنج سانتی متر و در ارتفاعات بین ۲۰ تا ۴۰ سانتی متر پیش بینی شده است.

دادرس ادامه داد: خروج از سیستم بارشی به تدریج از نیمه شب سه شنبه در استان آغاز خواهد شد.

از تردد غیر ضروری خودداری شود

وی تاکید کرد: توصیه می شود مردم از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند و در مناطق کوهستانی خودروها را به زنجیر چرج مجهز باشند. افراد از فعالیت در بخش کوهنوردی و دریایی اجتناب کنند.

در ادامه جلسه ستاری رییس پلیس راه گیلان گفت:برای برف پیش رو در استان آمادگی صددر صد داریم.

افزایش جانباختگان تصادفات جاده ای در گیلان

وی از رشد ۱۲ درصدی ورود خودرو در سال جاری نسبت به سال گذشته در گیلان خبر داد و افزود: در تصادفات جاده ای گیلان ۳۴۰ نفر امسال جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد فوت شدگان ۲۲ نفر بیشتر از سال گذشته بوده است.

وی افزود: گیلان از حیث تعداد جانباختگان جاده ای در رتبه نهم کشوری قرار دارد. ۲۱۶ نفر از آمار جانباختگان جز عابرین و موتورسکلت سواران بودند.

حمیدرضا امام پناهی فرماندار رشت در ادامه این جلسه گفت: برای برف پیش رو همه دستگاه ها باید پای کار باشند و به مردم خدمات رسانی شود.

۸۵ نانوایی دوگانه سوز در رشت آماده خدمات رسانی به مردم در برف

وی افزود: نانوایی ها نقش مهمی در روزهای برفی دارند و ۸۵ نانوایی دوگانه سوز آمادگی لازم را دارند تا مردم برای تامین نان با مشکل مواجه نشوند.

امام پناهی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از تنش های مصنوعی نظیر صف بنزین تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵ دستگاه از بخش خصوصی برای تامین ماشین آلات برف روب کمک گرفته شده است.

فرماندار رشت گفت: پیش بینی ما این است که ۴۲۰ دستگاه تراکتور از جهاد کشاورزی با ما همکاری کنند و برای بازگشایی مسیرها مشکلی نداشته باشیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس کاظم صدیقی در آغوش وزیر فرهنگ