شهردار بیرجند: شهر را با اعتبارات محدود نمی‌توان مدیریت کرد


شهردار بیرجند: شهر را با اعتبارات محدود نمی‌توان مدیریت کرد

بیرجند - ایرنا - شهردار بیرجند گفت: شهر بیرجند به عنوان مرکز استان را با دریافت عوارض نمی‌توان مدیریت کرد و اعتبارات محدود جوابگوی نیاز به‌حق مردم در ارائه خدمات نخواهد بود.

مهدی بهترین روز یکشنبه در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر بیرجند با استاندار خراسان جنوبی افزود: در این دوره مدیریت شهری، انضباط مالی و اداری مدنظر است که شهروندان در مراجعه به شهرداری حداکثر رضایت را داشته باشند.

وی گفت: تلاش ما این است که با اولویت، مشکلات شهر بیرجند را بررسی و برای حل این مشکلات تلاش کنیم اما بیرجند به عنوان مرکز استان از نظر اعتبارات باید مورد توجه قرار گیرد.

شهردار بیرجند تصریح کرد: اگر قرار است جهشی در شهر اتفاق بیفتد باید از دالان سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری باشد و ابتدا جهش سرمایه‌گذاری در مرکز استان شکل بگیرد تا مردم از ثمرات آن برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی و شهر بیرجند بیشترین میزان مشارکت را در انتخابات سال جاری داشتند افزود: الان نوبت ما مسوولان است که با حل مسائل و مشکلات، قدردان مشارکت خوب مردم بزرگوار باشیم.

بهترین با اشاره به مشکل اراضی پادگان ۰۴ بیرجند و ضرورت تعیین تکلیف آن گفت: مقام معظم رهبری دستور موکد در انتقال پادگان به خارج از شهر دادند و توافقاتی انجام شد و متاسفانه بخشی‌های از بندهای این تفاهم‌نامه اجرا نشد یا تحریف شد که علاقه‌مند هستیم با حضور استاندار این مسائل بررسی شود و انتقال کامل پادگان انجام و زمین‌های پادگان در خدمت شهر و مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: طبق توافقات انجام شده پادگان ۰۴ بیرجند طلب ریالی ندارد اما طلب زمین دارد و این موضوع قابل حل است.

شهردار بیرجند گفت: امتداد سه راه اسدی در موضوع کاروانسرای مستوفی به کلاف سردرگمی تبدیل شده که باید راهکاری برای آن اندیشیده شود و مالک کاروانسرا مدعی است که باید حق قانونی او اجابت شود.

وی گفت: انتقال صنوف آلاینده بیرجند نیز از مسائلی است که مردم آن را دنبال می‌‎کنند اما هنوز به سرانجام نرسیده و موضوع انتقال در حال پیگیری است که باید سریعتر انجام شود.

لزوم تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری، توزیع عادلانه امکانات در شمال و جنوب شهر، تعیین تکلیف مجتمع هلال بیرجند، همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی برای احداث میدان اجتماعات شهر، حذف بروکراسی اداری، ورود در زمینه آسیب‌های اجتماعی، کمبود اعتبار شهرداری، توسعه ناوگان حمل و نقل زمینی و هوایی و توجه به بازآفرینی شهری از دیگر مسائلی بود که اعضای شورای شهر بیرجند در نشست با استاندار خراسان جنوبی مطرح کردند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


احساس ناب