630 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند خراسان شمالی اهدا شد


630 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند خراسان شمالی اهدا شد

بجنورد- ایرنا- مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: 630 سری جهیزیه به ارزش 10 میلیارد و 233 میلیون تومان از ابتدای سال تاکنون به نوعروسان زیر پوشش این نهاد اهدا شده است.

مجید الهی راد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد ۶۰۹ سری جهیزیه برای دختران زیر پوشش حمایت ۲ سری جهیزیه به نیازمند غیر حمایت و ۱۹ سری نیز ازدواج مجدد سرپرست خانوار زن اهدا شده است.

وی افزود: این اداره کل علاوه بر اهدای جهیزیه به سرپرست خانوار زن بسته تشویقی از جمله وام اشتغال و تحصیلی است.

الهی راد با بیان اینکه این جهیزیه های اهدایی شامل یخچال، تلویزیون، جاروبرقی و فرش است افزود: ارزش هر کدام از این جهیزیه‌ها ۱۵ میلیون تومان است.

وی گفت: همچنین به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) این نهاد جهیزیه به نیازمندان اهدا می شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون ۵۰۰ نوعروس نیازمند هم در نوبت دریافت جهیزیه هستند که در این راستا امید است که نیکوکاران ما را همراهی کنند.

الهی راد با اشاره به اینکه پارسال به علت شرایط کرونایی کارت خرید اقلام جهیزیه به مبلغ چهار میلیون تومان برای هر زوج در اختیار آنها قرار گرفت گفت: در مجموع به ۷۹۳ زوج زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در این سال کارت هدیه پرداخت شد.

وی افزود: زوج های جوانی که متقاضی وام کمک هزینه خرید جهیزیه نیز باشند این نهاد آنها را به تسهیلات صندوق معرفی و تا سقف ۱۰ میلیون تومان به صورت قرض الحسنه به آنها داده خواهد شد.

استان خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استانهای کشور قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگها