نشست مکتب سلیمانی و مقاومت فلسطین در مشهد برگزار شد


نشست مکتب سلیمانی و مقاومت فلسطین در مشهد برگزار شد

مشهد- ایرنا- نشست هم اندیشی مکتب سلیمانی و مقاومت فلسطین عصر دوشنبه به مناسبت روزغزه توسط موسسه جوانان آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد.

یک نویسنده لبنانی در این مراسم گفت: سردار شهید سلیمانی نقش اساسی در تقویت محور مقاومت داشت به گونه ای که ۲ سال بعد از انتصاب ایشان به فرماندهی سپاه قدس، لبنان از اشغال رژیم صهیونیستی آزاد شد.

لیلا مزبوتی افزود: شهید سلیمانی با همراهی شهید عماد مغنیه و سید حسن نصرالله در زمان جنگ ۳۳ روزه طوری برنامه ریزی کردند که رژیم اشغالگر قدس شکست را پذیرفت.

وی ادامه داد: نتیجه این اقدامات و برنامه‌ریزیها تقویت محور مقاومت بود و رژیم صهیونیستی دیگر نتوانست دست به حذف گروه‌های مقاومت بزند و در آخرین تجاوز اشغالگران، موشکهای فلسطینیان به شهرهای مختلف اسرائیل رسید و این برای آنها قابل تصور نبود.

این نویسنده لبنانی گفت: مقاومت راه حاج قاسم را ادامه خواهد داد و حتی اگر برخی کشورهای عربی روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کنند باز هم نیروهای مقاومت راه خود را در جهاد با اشغالگران ادامه خواهند داد.

وی افزود: شهید سلیمانی توانست با روش‌های مختلف، سلیقه های متفاوت را برای تقویت محور مقاومت همسو کند، او خود را برای مردم این مناطق فدا کرد و به همین علت کشورهای مختلف محور مقاومت و سایر کشورهای مسلمان وی را از خود می دانستند.

هیپنوتیزم رسانه ای

یک کارگردان فرانسوی نیز در این نشست گفت: قبل از تظاهرات جلیقه زردها در فرانسه شاهد بودیم که مردم این کشور به مناسبت های مختلف در حمایت از فلسطینیان دست به تظاهرات می زدند و اکنون هم دلشان با مردم فلسطین است.

کریستین گیوم افزود: اما اکنون رسانه های کشور فرانسه درگیر مشکلات داخلی کشور هستند و به گونه ای هیپنوتیزم شده اند.

وی ادامه داد: با اینکه برخی از مردم از طریق شبکه های مجازی در جریان مشکلات فلسطینیان قرار می‌گیرند اما سانسور به رسانه‌های فرانسه نیز رسیده است.

این کارگردان فرانسوی با اشاره به نقش شهید سلیمانی در حمایت از مردم فلسطین گفت: همانطور که امام خمینی (ره) باعث بیداری کشورهای اسلامی شد، شهید سلیمانی نیز موجب تقویت بنیان های مقاومت در کشورهای اسلامی شد.

وی افزود: شهادت این مرد، مرا شوکه کرد و به همین دلیل تصمیم گرفتم با ساخت فیلم مستند بتوانم این شخصیت چند وجهی را به مسلمانان فرانسه معرفی کنم تا آنها بدانند که از چه کسانی باید الگو بگیرند.

گیوم ادامه داد: رسانه های فرانسه، اسلام را فقط رفتار داعشی معرفی می‌کنند و امیدوارم ساخت فیلم من بتواند شخصیت شهید سلیمانی را به مردم فرانسه معرفی کند.

داعش به دنبال ایجاد هلوکاست اسلامی بود

یک فعال سیاسی و نویسنده آمریکایی با اشاره به ماهیت داعش گفت: اگر شهید سلیمانی در منطقه عراق و سوریه نبود، شاهد یک قتل عام و ایجاد هلوکاست در میان مسلمانان بودیم که توسط داعش ایجاد می شد.

جان جیمز یوبل افزود: چند سال پیش در سایت رهبر معظم انقلاب کلیپی برای معرفی بیشتر داعش منتشر شد که نشان می‌داد این گروه دست پرورده استکبارجهانی است و رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی با حمایت از داعش در فکر دستیابی به نتایج دلخواه خود هستند.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی یک شخصیت چند وجهی بود و در عین حالی که یک قهرمان، متفکر و اهل برنامه ریزی بود، دارای شخصیت نجیب، متواضع و شجاع بود.

این نویسنده آمریکایی گفت: از دوستان حاج قاسم سلیمانی نقل‌ های مختلف در باره عطوفت و مهربانی او شنیده ایم.

وی افزود: باید ابعاد مختلف این شخصیت را از طریق رسانه‌های مختلف به مردم دنیا معرفی کنیم تا آنها بر اساس یک الگوی خوب تربیت شوند.

یوبل ادامه داد: در صدد هستم نقش شهید سلیمانی در مبارزه با داعش را در کتابی به نگارش درآورم و یکی از عناوین منتخب من برای این کتاب "منجی عراق" است.

وی گفت: اولین بار نام سردار سلیمانی را از شبکه فاکس نیوز شنیدم و چون می دانستم این رسانه روایت درستی در باره او بیان نمی کند، خودم شروع به تحقیق کردم و پژوهش من تا زمان شهادت او ادامه داشت و متوجه شدم که رسانه‌های غربی چقدر علیه او دروغ می‌گویند.

این نویسنده آمریکایی افزود: رژیم صهیونیستی همانگونه که دانشمندان هسته ای ایران را ترور کرد در شهادت سردار سلیمانی هم دست دارد و اگر تاریخ یهود و صهیونیسم را بخوانیم متوجه می‌شویم که آنها به دنبال حذف افراد موثر هستند.

وی ادامه داد: رژیم اشغالگر قدس برای تمامی جهان مشکل ایجاد کرده است و مردم فلسطین و سایر کشورها چاره‌ای جز مقاومت در مقابل این رژیم ندارند و اگر می‌خواهند در مقابل این رژیم به زانو در نیایند لاجرم باید قویتر از آن باشند تا خواست خود را به کرسی بنشانند و امیدوارم ایران نیز در آینده قدرتمندتر از امروز باشد تا در مناسبات منطقه ای تاثیرگذاری بیشتر داشته باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟