تکمیل نمایشگاه شهر آفتاب مورد تاکید مدیریت شهری تهران است


تکمیل نمایشگاه شهر آفتاب مورد تاکید مدیریت شهری تهران است

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اتمام طرح‌های نیمه تمام گفت: تکمیل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب مورد تاکید مدیریت شهری پایتخت است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شهرداری منطقه ۱۹، سید جعفر تشکری هاشمی در بازدید از پروژه های عمرانی و ترافیکی این منطقه افزود: تعیین تکلیف طرح های نیمه تمام مورد تاکید است و در بودجه سال آینده شهرداری تهران به این مهم توجه شده است.

وی موضوع نمایشگاه شهر آفتاب را یکی از موضوعات و پروژه های مهم در پیش بینی بودجه سال آینده اعلام کرد و افزود: ضرورت دارد شهرداری منطقه ۱۹ نسبت به ایجاد دسترسی های این محدوده و تسریع در عملیات اتمام کنار گذر خلیج فارس برای انتقال نمایشگاه به آن اقدامات و پیگیری های لازم را انجام دهد.

وی همچنین در حاشیه بازدید از تصفیه خانه میدان مرکزی میوه و تره بار نیز خواستار ارائه گزارشی از وضعیت این مکان جهت بررسی و پیگیری در شورا شد.

شهردار منطقه ۱۹ نیز در بازدید از این مکان به بازدهی این تصفیه خانه و اهمیت آن در حفظ محیط زیست اشاره کرد و گفت: با توجه به ورود ۲ هزار متر مکعب پساب و فاضلاب میدان میوه و تره بار به کانال بهشتی، با بهره برداری از این تصفیه خانه ضمن جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی، می توان از آب تصفیه شده برای آبیاری فضاهای سبز و زمین های کشاورزی استفاده کرد.

مهدی هدایت بحث تأمین روشنایی نقاط بی دفاع شهری با هدف رفاه حال شهروندان و تأمین امنیت شهروندان را از دیگر موارد مطرح شده برشمرد که به همین منظور مقرر شد پیگیری های لازم از طریق مکاتبه با اداره برق صورت گیرد.

وی در بازدید از پایانه بهشت نیز ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته برای بهسازی این پایانه خواستار تأمین سرپناه ها و امکاناتی همچون نمازخانه، آبخوری و سرویس بهداشتی شد.

کوره های آجرپزی از دیگر نقاطی بود که رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ضمن بازدید از آن خواستار ارائه پیشنهادات اجرایی برای ساماندهی این کوره ها شد.

در همین راستا نیز شهردار منطقه ۱۹ به ارائه توضیحاتی در خصوص تعریف سرانه های مختلف برای کوره ها و ایجاد طرح ها و فرصت های سرمایه گذاری برای این محدوده از شهر تهران پرداخت.

ایجاد دسترسی به بزرگراه تندگویان از محلات ناحیه یک از دیگر درخواست مطرح شده در این بازدید بود که تشکری هاشمی خواستار پیگیری این موضوع با تأمین ایمنی و جوانب ترافیکی آن شد.

لایروبی قنات‌های شرق تهران

شهردار منطقه هشت نیز از اجرای لایروبی قنات‌های محله‌های مهدی‌آباد و فرح آباد با هدف افزایش ذخایر آبی و انتقال آب خبر داد.

فاطمه تنهایی در این باره اظهار داشت: قنات های محله‌های مهدی‌آباد و فرح‌آباد از جمله قنات های قدیمی شهر تهران به حساب می آید بنابراین با هدف حفظ و افزایش ذخایر آبی در منطقه، لایروبی این قنات‌ها در شرق تهران انجام و طی این عملیات ۲ هزار متر طول لایروبی در این قنات‌ها انجام شد.

شهردار منطقه هشت ادامه داد: همچنین باتوجه به فصل بارندگی ۲۹ کیلومتر انهار و کانال انتقال آب های سطحی در معابر این منطقه مورد لایروبی قرار گرفته است و اجرای لایروبی به شکل همه روزه توسط اداره مسیل های معاونت خدمات شهری و محیط زیست به اجرا در می آید.

وی به احداث یک حلقه چاه جذبی اشاره کرد و گفت: با توجه به نظرکارشناسان و اینکه هر چه خاک جذب آب قوی تری داشته باشد کارکرد چاه بهتر است، یک حلقه چاه جذبی در میدان نبوت برای احداث سرویس بهداشتی عمومی نیز احداث شد.

کودکان کار منطقه ۹ باسواد می شوند

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۹ اعلام کرد: به منظور رفع نیاز آموزشی کودکان کار، اداره آسیب‌های اجتماعی این منطقه با همکاری مرکز پرتو و اداره آموزش و پروش، نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی سوادآموزی ویژه کودکان کار بازمانده از تحصیل در غرب پایتخت اقدام کرد.

مجید محمد سمنانی گفت: در این طرح که از ابتدای دی ماه اجرا می شود، ۳۵ کودک بازمانده از تحصیل در مقطع سنی ۱۰ تا ۱۳ سال در حال آموزش هستند.

وی افزود: این کودکان به دلایلی از جمله نداشتن شناسنامه یا کارت شناسایی معتبر و فقر، یا هرگز به مدرسه نرفته‌اند و یا پس از مدتی ترک تحصیل کرده اند.

معاون معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۹ خاطر نشان کرد: در این طرح ۳۵ کودک کار، ۴۸۰ ساعت آموزش دیده و مدرک لازم برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را دریافت می کنند.

سمنانی عنوان کرد: این دوره آموزشی شامل مقطع اول تا سوم با محتوای ۲ کتاب آموزشی مصوب آموزش و پرورش است که برای کودکان کار در مرکز پرتوی منطقه ۹ تدریس می شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ۹ تاکید کرد: کودکانی که در آزمون نمره قبولی آورده و موفق به گذر از مرحله اول شده اند، در مرحله بعد ۶۲۰ ساعت آموزش برای مقطع تحصیلی چهارم و پنجم ابتدائی را می گذرانند.

لازم به ذکر است مراکز ارائه خدمات اجتماعی به کودکان کار و خیابان، تحت عنوان «پرتو» در ابتدای دهه ۱۳۹۰ توسط سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران با همکاری سازمان های مردم نهاد در مناطق کم برخوردار تهران با هدف کاهش آسیب کودکان کار تاسیس شده است.

مهم ترین کارکرد این مراکز فراهم آوردن امکانی برای تحصیل رایگان کودکان کار و همچنین حمایت اجتماعی از خانواده های این کودکان است.

گشایش گره ترافیکی چند ساله خیابان امام خمینی(ره) در منطقه ۱۰

شهردار منطقه ۱۰ اعلام کرد: با تخصیص بودجه و تملک املاک معارض باقیمانده در مسیر طرح تعریض خیابان امام خمینی(ره) این محور گشایش خواهد یافت.

رضا شرفی با اشاره به حل مشکل ترافیکی خیابان امام خمینی(ره) تقاطع خیابان رودکی گفت: تعریض این محور یکی از طرح‌های اولویت‌دار منطقه است که در راستای کاهش بار ترافیکی و کنترل مسیر غرب به شرق و بالعکس، تسهیل در تردد وسایل نقلیه و همچنین کاهش ترافیک خیابان‌ های همجوار اجرایی شد.

به گفته وی، این پروژه در پنج فاز از بزرگراه یادگار امام(ره) تا شهید نواب صفوی در حال اجرا بوده و از ۴۳۵ پلاک معارض در محور امام خمینی (ره) ۴۳۴ ملک تملک شده است.

شرفی ادامه داد: برای تملک املاک مذکور تاکنون اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه شده و برای ملک باقی‌مانده نیز هفت میلیارد تومان اعتبار موردنیاز است.

شهردار منطقه ۱۰ خاطرنشان کرد: تملک ملک ضلع جنوب‌شرقی تقاطع خیابان امام خمینی(ره) و خیابان رودکی با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان و بر اساس نظریه کارشناس دادگستری و دستور معاون دادستان تهران و سرپرست ناحیه ۳۷ این منطقه انجام و مسیر آزاد شده است.

آمادگی شهرداری منطقه ۲ برای همکاری در توسعه زیرساخت های امدادی

شهردار منطقه ۲ تهران در حاشیه نشست فصلی ستاد مدیریت بحران که با هدف ایجاد برنامه ریزی هدفمند در هم افزایی سازمان های عضو ستاد مدیریت بحران برگزار شد از آمادگی مدیریت شهری برای همکاری های لازم در افزایش پایگاه های اورژانس خبرداد.

مهدی صالحی، در تشریح مباحث مطرح در نشست فصلی ستاد مدیریت بحران گفت: باتوجه به اهمیت پیشگیری و مقابله با بحران ضروری است که با افزایش مشارکت و هم افزایی سازمان‌های اجرایی شرایط مناسبی برای ارائه خدمات در زمان وقوع بحران فراهم شود.

وی برگزاری نشست‌ها ی فصلی را فرصت شناسایی ظرفیت‌ها و همچنین هدفمندتر کردن برنامه‌ها بیان داشت و افزود: ایجاد و تقویت زیرساخت‌های اطلاعاتی، ارتباطی و عملیاتی بین سازمان ها از جمله الزامات مدیریت بحران است.

شهردار منطقه ۲ تهران از آمادگی برای جانمایی مکانی برای استقرار پایگاه های اورژانس در محلات خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت افزایش زیرساخت های امدادی، مدیریت شهری آمادگی همکاری برای تقویت این ظرفیت ها است.

وی با تاکید بر ضرورت همراهی شهروندان در مدیریت بحران های احتمالی ناشی از بارندگی گفت: مدیریت شهری به عنوان یکی از دستگاه های خدمات رسان، تمهیدات لازم را پیش بینی کرده است، اما همزمان با این اقدامات، باید برای اطلاع رسانی و آموزش نیز برنامه ریزی صورت بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022