ارتفاع برف در طارم قزوین به 46 سانتی متر رسید


ارتفاع برف در طارم قزوین به 46 سانتی متر رسید

قزوین - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: بارش برف طی روز گذشته و امروز سراسر استان را فرا گرفت تا جایی که ارتفاع آن در سیردان واقع در بخش طارم سفلی به 46 و معلم کلایه در بخش رودبار الموت شرقی به 23 سانتی متر رسید.

مهدی آخوندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استقرار توده هوای سرد که هم اکنون سراسر استان را فرا گرفته تا اوایل هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه سامانه بارشی تا ساعاتی دیگر از سطح منطقه خارج خواهد شد، تصریح کرد: براساس نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای از بعدازظهر امروز تا ظهر پنجشنبه وضعیت جوی در سطح استان پایدار و برودت هوا نیز ادامه خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی یادآور شد: از بعدازظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه نیز شاهد ورود سامانه بارشی به استان خواهیم بود که پیامد آن بارش برف در سطح منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل سرمای هوا امروز و فردا علاوه بر یخبندان، پدیده مه را نیز در برخی مناطق استان شاهد خواهیم بود که این مساله کاهش دید افقی را به همراه دارد.

آخوندی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته آوج با منفی ۱۲ و آبیک با هشت درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای مرکز استان نیز طی این مدت منفی ۹ تا ۶ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ خلاصه بازی تاتنهام 2 - آرسنال 3