اگر شما هم سابقه بیماری فشار خون در خانواده دارید؛ این مطلب را از دست ندهید!


وراثت عاملی بسیار تاثیر گذار در ابتلا به فشار خون است، به طوری اگر این سابقه را در خانواده خود دارید حتما باید نسبت به ابتلا به آن در طول دوره زندگی خود هشیار باشید، حتی اگر تمام آزمایش های شما در حال حاضر طبیعی نشان دهد. در همین رابطه پزشکان متناسب با اندازه فشار خون ورزش‌های متفاوتی را توصیه می‌کنند.

نواندیش: وراثت عاملی بسیار تاثیر گذار در ابتلا به فشار خون است، به طوری اگر این سابقه را در خانواده خود دارید حتما باید نسبت به ابتلا به آن در طول دوره زندگی خود هشیار باشید، حتی اگر تمام آزمایش های شما در حال حاضر طبیعی نشان دهد. در همین رابطه پزشکان متناسب با اندازه فشار خون ورزش‌های متفاوتی را توصیه می‌کنند.

به گزارش زهرا حسین زاده از سرویس سلامت نواندیش، طبق گزارش فوکوس فشار خون بالا عامل اصلی اکثر بیماری‌های قلبی-عروقی در بسیاری از کشورها به حساب می‌آید، در حالی که می‌توان با یک رژیم غذایی سالم و ورزش‌های ساده به طور طبیعی فشار خون را کاهش داد.

اگر شما هم سابقه بیماری فشار خون در خانواده دارید؛ این مطلب را از دست ندهید!

به باور پزشکان این ورزش‌ها حتی بیش از دارو می توانند باعث کاهش فشار خون شوند. گفتنی است که اگر فشار خون شما بین ۱۳۰ روی ۸۵ یا ۱۳۹ روی ۸۹ باشد باید بیشتر روی تمرین‌های ورزشی قدرتی تمرکز کنید. پزشکان معتقدند، افرادی که مثلا به دلیل سابقه وراثت خطر ابتلا به فشار خون بالا را دارند بهتر است روی به تمرینات مقاومتی ایزومتریک بیاورند.

در ایران نیز فشار خون یکی از عوامل اصلی بیماری های قلبی و عروقی است، بیماری های که رتبه اول علل مرگ و میر را دارا هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در حیفا