هزار و 129 اشتراک رایگان گاز در آذربایجان‌غربی واگذار شد


هزار و 129 اشتراک رایگان گاز در آذربایجان‌غربی واگذار شد

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: طی 10 ماه سال جاری، یک هزار و 129 اشتراک رایگان به مددجویان و اماکن مذهبی در استان واگذار شد.

علیرضا شیخی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی ۱۰ ماه امسال به ۶۷۲ مددجوی کمیته امداد امام (ره)، ۲۸۹ مددجوی بهزیستی، ۷۴ مسجد، ۷۸ مدرسه، ۱۵ حسینیه و یک حوزه علمیه اشتراک رایگان واگذار شده است.

وی ادامه داد: براساس قانون، مساجد، حسینیه‌ها، اماکن مذهبی اقلیت‌های دینی، خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از پرداخت حق اشتراک گاز معاف هستند.

مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه تاکنون ۱۴ هزار و ۱۱۶ اشتراک رایگان در استان واگذار شده است، افزود: عمده این انشعابات واگذار شده، مربوط به مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی بوده است.

وی در رابطه با تفکیک کل اشتراکات رایگان واگذار شده در آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون به ۶ هزار و ۱۱۸ مددجوی کمیته امداد امام (ره)، چهار هزار و ۶۲۴ مددجوی بهزیستی، ۲ هزار و ۲۷۴ مدرسه، ۸۶۴ مسجد، ۱۴۵ حسینیه، ۵۷ اماکن مذهبی اقلیت‌های دینی و ۳۴ حوزه علمیه اشتراک رایگان واگذار شده است.

شیخی در پاسخ به اینکه آیا گاز بهاء این مشترکان نیز رایگان است یا خیر؟، بیان کرد: تاکنون صرفا رایگان بودن حق اشتراک مددجویان به ما ابلاغ شده و گاز بهاء مصرفی مدارس و مساجد نیز در حد رعایت الگوی مصرف رایگان است.

وی با تاکید بر آمادگی شرکت گاز آذربایجان‌غربی برای ارائه خدمت به جامعه هدف مطابق با قوانین مصوب و مقررات کشوری، اظهار داشت: تداوم این اقدام در چارچوب توانمندسازی خانواده‌های کم‌بضاعت و نیز برخورداری گروه‌های هدف این طرح، همچنان در دستور کار این شرکت قرار دارد؛ خانوارهای شامل این طرح می‌توانند پس از دریافت معرفی‌نامه از دستگاه حمایتی ذیربط و ارائه آن در زمان اشتراک‌پذیری، از این امتیاز قانونی برخوردار شوند.

از ابتدای سال جاری بیش از هزار و ۷۰ کیلومتر شبکه گاز طبیعی در آذربایجان غربی اجرا شده که در مجموع شبکه و خط انتقال گاز طبیعی در این استان به ۱۷ هزار و ۷۸۹ کیلومتر رسیده است.

آذربایجان غربی تا یک دهه گذشته یکی از استان های کم برخوردار در حوزه گازرسانی بود ولی هم اکنون به استانی نسبتاً برخوردار تبدیل شده است.

این استان به دلیل شرایط جغرافیایی کوهستانی یکی از مناطق سخت در بحث گازرسانی محسوب می‌شود که امروز به نحو شایسته ای خدمات خود را در تمام مناطق مختلف در این استان گسترش داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگها