امام جمعه فردوس: به دنبال روی کار آمدن مسوولان مطالبه‌گر هستیم


امام جمعه فردوس: به دنبال روی کار آمدن مسوولان مطالبه‌گر هستیم

بیرجند - ایرنا - امام جمعه فردوس گفت: آنچه به دنبال آن هستیم روی کار آمدن مسوولان با اراده، قوی، شجاع و دارای قدرت مطالبه‌گری است.

حجت الاسلام محمد شاکری سه‌شنبه شب در جمع خبرنگاران افزود: دوران محافظه‌کاری مدیران، وابستگی به میزها، منفعل بودن و بی‌ارادگی گذشته و ما به دنبال مدیران با اراده و با قدرت در شهرستان هستیم.

وی گفت: امام جمعه تعیین‌کننده شخص برای سمت‌های دولتی نیست و فقط بیان‌کننده ضعف‌ها و مشکلات شهرستان و نیز ظرفیت‌های موجود در منطقه است.

امام جمعه فردوس اظهار داشت: روحیه جهادی و قدرت بیان مسائل و مشکلات مردم در مقابل مسوولان مافوق از ویژگی‌های مدیران انقلابی است و برای رسیدن به این هدف مهمترین محوری که می‌تواند در این مسیر کمک‌کننده باشد، خبرنگاران هستند.

وی افزود: خبرنگاران می‌توانند هم مطالبه‌گری را مدیریت کرده و در قالب درست هدایت کنند هم اینکه گفتمان عمومی ایجاد کنند که مانند سیل خروشان در حرکت است و هر کسی که در این مسیر مخالفتی کند این سیل مردمی آن مسوول را حذف خواهد کرد و مدیر توانا سر کار خواهد آمد.

حجت الاسلام شاکری خبرنگاران را رزمندگان و جهادگران عرصه خبر و در خط مقدم اطلاع‌رسانی خواند و گفت: بخش زیادی از پیشرفت کاری مسوولان و زود به نتیجه رسیدن منوط به کار خبرنگاران است.

وی گفت: جهت‌سازی و شفاف‌سازی خواسته‌های مردم توسط خبرنگاران نیز می‌تواند بسیار موثر باشد.

امام جمعه فردوس در ادامه رویکرد ستاد نماز جمعه شهرستان را در چهار حوزه مسجدمحوری، وظیفه امامت جمعه، تربیت نیروهای انقلابی و بررسی مسایل فرهنگی شهرستان عنوان کرد و افزود: مسجد در تراز انقلاب باید دائما در حال رشد بوده و با مدارس، محله و مردم ارتباط داشته و محل خدمت‌رسانی، تجمع و آموزش مردم باشد.

وی اظهار داشت: خروجی همه فعالیت‌های ستاد نماز جمعه باید نقش موثر و حضور برجسته نسل جوان باشد و معیار ارزیابی تاثیرگذاری نماز جمعه در پایان سال با حضور جوانان خواهد بود.

حجت الاسلام شاکری گفت: شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های نسل جوان، به‌کارگیری نسل جوان و امید دادن به آنان که متاسفانه ناامیدی در بین این قشر حاکم شده و در نهایت کادرسازی رای بدنه نظام و نیروهای دولتی از برنامه‌های نهاد امامت جمعه این شهرستان است.

وی بیان کرد: باید به سمت افزایش نیروهای انقلابی و کادرسازی برای ادارات دولتی باشیم و در این صورت است که موفق عمل کرده‌ایم.

امام جمعه فردوس گفت: در حوزه مسایل فرهنگی ما به فکر ایجاد نرم‌افزار فکری مدیران فردوس، نخبگان و تاثیرگذاران فردوسی هستیم.

وی افزود: نباید به پوسته و ظاهر فرهنگ توجه کنیم لذا در کنار رسیدگی به پوسته فرهنگی به هسته فرهنگ که نوع تفکر و دیدگاه ما است نیز باید توجه ویژه داشته باشیم.

در این نشست مسایل و مشکلات خبرنگاران هم مطرح شد و امام جمعه فردوس قول پیگیری حل آنها را داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه