سردی هوا در خراسان رضوی ماندگار است


سردی هوا در خراسان رضوی ماندگار است

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: ورود و فعالیت سامانه فعال بارشی همراه با هوای سرد از اواخر وقت فردا 30 دی ماه به استان موجب تداوم سردی کنونی هوا در خراسان رضوی می‌شود.

زهرا مبشری‌نسب روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که ظرف امروز ۲۹ و بخشی از ساعات فردا ۳۰ دی ماه خراسان رضوی جوی پایدار با اندکی کمی افزایش دمای هوا را تجربه می‌کند.

وی ادامه داد: فعالیت سامانه جدید جوی در خراسان رضوی ظرف روزهای جمعه ۳۰ دی و شنبه یکم بهمن ماه موجب کاهش محسوس دمای هوا، ابرناکی آسمان و بارش برف در این استان خواهد شد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی این بارشها را غالبا به صورت پراکنده توصیف و بیان کرد: بیشترین حجم بارندگی پیش‌بینی شده مربوط به نیمه شمالی استان خواهد بود.

وی گفت: سامانه بارشی همراه با هوای سرد از صبح یکشنبه هفته آتی دوم بهمن ماه از فضای خراسان رضوی خارج می‌شود.

مبشری‌نسب افزود: این شرایط جوی ظرف سه روز نخست هفته آتی هوای خراسان رضوی را سردتر همراه با وضعیت یخبندان خواهد کرد.

وی ادامه داد: بر این اساس دمای هوا ظرف روزهای نخست، دوم و سوم بهمن ماه آتی در اکثر نقاط خراسان رضوی تا منفی پنج درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی همچنین گفت: دمای هوای مشهد که ظرف ۲۴ ساعت اخیر بین یک درجه زیر صفر تا ۱۰ درجه سانتیگراد در نوسان بود امروز ۲۹ دی ماه تا ۹ درجه بالا رفته رفته کمینه آن نیز به حدود ۲ درجه زیر صفر خواهد رسید.

وی افزود: بیشترین شدت وزش باد در مشهد نیز ظرف همین مدت ۵۰ کیلومتر در ساعت و حجم باران در این شهر ۱.۵ میلیمتر ثبت شد.

مبشری‌نسب همچنین بیشترین حجم بارش شبانه‌روز اخیر را در خراسان رضوی مربوط به تایباد واقع در شرق این استان به میزان ۶.۸ دهم میلیمتر اعلام کرد.

قوچان واقع در شمال خراسان رضوی با کمینه دمای هوای ۱۲ درجه زیر صفر و گناباد در جنوب استان با بیشینه دمای هوای ۱۶ درجه سلسیوس سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی ظرف ۲۴ ساعت اخیر بود.

بیشترین سرعت وزش باد در خراسان رضوی ظرف همین مدت از سبزوار در غرب استان با شدت ۶۵ کیلومتر در ساعت گزارش شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پادشاه انگلیس مرد!