رویکرد مدارس البرز مبتنی برآموزش حضوری شد


رویکرد مدارس البرز مبتنی برآموزش حضوری شد

کرج - ایرنا - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: رویکرد مدارس این استان از بهمن ماه جاری با توجه به تاکید وزارت آموزش وپرورش مبتنی بر آموزش حضوری شده است.

علی حجرگشت روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: در آموزش حضوری روزها و ساعت‌های تشکیل کلاس‌های درس متغیر است و برنامه ریزی درباره این موضوع بر عهده مدیران مدارس استان البرز گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش حضوری مدارس با محوریت رعایت پروتکل های بهداشتی است،خاطرنشان کرد: در آموزش حضوری حتی برای یک ساعت باید به زیرساخت های فضای فیزیکی مدرسه و ظرفیت کلاس های درس به منظور حفظ فاصله گذاری یک و نیم متری دانش آموزان و همچنین ضد عفونی کردن و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توجه ویژه شود.

وی بیان داشت: در آموزش حضوری، دانش آموزان گروه بندی می شوند و تمامی اطلاع رسانی ها درباره چگونگی حضور دانش آموز در طول هفته از سوی مدرسه به اطلاع دانش آموزان و اولیا می رسد.

حجرگشت با بیان اینکه از اوایل مهرماه آموزش مدارس بخش آسارا، شهرستان طالقان و کلاس های کارگاهی هنرستان ها در البرز روند حضوری داشته است،یادآورشد: از امروز نیز به تدریج سایر دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی مدارس استان آموزش حضوری را تجربه می کنند.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونای البرز، بیش از ۹۰ درصد جمعیت دانش آموزی استان البرز تاکنون واکسن کرونا را تزریق کرده اند و بالای ۹۵ درصد فرهنگیان نیز واکسن زده اند.

وی با اشاره به اینکه البرز رتبه نخست واکسیناسیون دانش آموزی کرونا را در کشور به خود اختصاص داده است،عنوان کرد: برای حضور دانش آموزان در مدارس همچنان نیاز به همراهی والدین داریم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش ادامه داد: کرونا در ۲ سال اخیر خانه‌ها را به کلاس درس دانش آموزان تبدیل کرد، اگرچه با این رویکرد فرایند آموزش متوقف نشد اما بیش از گذشته خانواده‌ها را با مسائل آموزشی فرزندان درگیر کرد و کیفیت آموزش را نیز به شدت تحت تاثیر قرار داد.

وی گفت: اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید برای بازگشایی مدارس تامین سلامت دانش آموزان، والدین و معلمان اعلام و در همین راستا دستورالعملی با در نظر گرفتن پروتکل های بهداشتی مدارس به ادارات استان‌ها ابلاغ شد.

حجرگشت افزود: محور اصلی برنامه وزارت آموزش و پرورش برای سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰، بازگشایی تدریجی مدارس است و این روند در استان البرز نیز جریان دارد.

وی رعایت فاصله اجتماعی حداقل ۱.۵ متری در کلاس ها، باز کردن مکرر در و پنجره های کلاس درس، استفاده از ماسک برای همه دانش آموزان و کارکنان مدرسه را درآموزش حضوری الزامی دانست.

وی سلامت دانش آموزان و معلمان را خط قرمزآموزش و پرورش ذکر کرد و تشکیل کمیته بهداشت در مدارس البرزرا با هدف نظارت بر روند رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای کلاس درس معلمان و سایر فضاها ازجمله سرویس های بهداشتی را ضروری دانست.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش البرزتاکید کرد: کیفیت بخشی به فرآیند آموزش و مسائل تربیتی و فعالیت های پرورشی، چاقی ، مشکلات تربیتی و اجتماعی بین دانش آموزان و موضوع مهم ترک تحصیل از دیگر مواردی است که آموزش حضوری دانش آموزان را در اولویت قرار می دهد.

استان البرز حدود ۵۱۲ هزار دانش آموزدارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل