رکورد 10 سانتی‌متری برف در خراسان جنوبی ثبت شد


رکورد 10 سانتی‌متری برف در خراسان جنوبی ثبت شد

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: در شبانه روز گذشته ایستگاه‌های ماهمیران خوسف و کریموی سرایان با 10 سانتی‌متر برف رکورددار بارش‌ها در خراسان جنوبی ثبت شدند. 

فاطمه زارعی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در شبانه روز گذشته در اکثر مناطق استان شاهد بارش برف بودیم که این امر در مناطق کوهستانی و ارتفاعات بیشتر بود.

وی افزود: ارتفاع برف در ایستگاه ماهمیران خوسف و کریموی سرایان به 10 سانتی‌متر، روستای خنگ 5 سانتی‌متر، مهوید و سرند طبس 4 سانتی‌متر، فتح آباد فردوس 3 سانتی‌متر، انارستانک ۲.۵ سانتی‌متر، اسلامیه 2 سانتی‌متر، سرایان و فردوس ۱.۵ سانتی‌متر، چیروک و باغستان 1 سانتی‌متر و سرند فردوس نیم سانتی‌متر رسید.

زارعی با اشاره به اینکه شب گذشته حداقل دما در تمامی ایستگاه‌های استان به زیر صفر رسید، گفت: سربیشه و زهان دمای 9- درجه، بیرجند 8- درجه، قائن، درمیان و سرایان 6- درجه ، خوسف 5- درجه ، فردوس و بشرویه 4- درجه ، حاجی آباد 2- درجه، طبس 1- درجه و نهبندان نیز دمای 0 درجه را ثبت کردند.

وی بیان کرد: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناختی از اواسط هفته شرایط جوی در استان پایدار و آرام خواهد بود.

زارعی یادآور شد: مصرف بهینه انرژی در بخش‌های گوناگون، عایق‌بندی مخازن و لوله‌های سوخت‌رسانی، محافظت از کنتورهای آب، ذخیره سوخت کافی برای سالن‌های پرورشی و گلخانه‌ها، تخلیه آب سامانه‌های تحت فشار و سم‌پاش‌ها، بازدید و کنترل ضدیخ ماشین‌آلات کشاورزی، جمع‌آوری محصولات کشاورزی، محافظت از کندوهای زنبورعسل و محدودیت در انجام امور ساختمانی و بتن‌ریزی از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

طرح جامع دفع سیلاب بیرجند در پیچ و خم اعتبار