رکورد 10 سانتی‌متری برف در خراسان جنوبی ثبت شد


رکورد 10 سانتی‌متری برف در خراسان جنوبی ثبت شد

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: در شبانه روز گذشته ایستگاه‌های ماهمیران خوسف و کریموی سرایان با 10 سانتی‌متر برف رکورددار بارش‌ها در خراسان جنوبی ثبت شدند. 

فاطمه زارعی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در شبانه روز گذشته در اکثر مناطق استان شاهد بارش برف بودیم که این امر در مناطق کوهستانی و ارتفاعات بیشتر بود.

وی افزود: ارتفاع برف در ایستگاه ماهمیران خوسف و کریموی سرایان به 10 سانتی‌متر، روستای خنگ 5 سانتی‌متر، مهوید و سرند طبس 4 سانتی‌متر، فتح آباد فردوس 3 سانتی‌متر، انارستانک ۲.۵ سانتی‌متر، اسلامیه 2 سانتی‌متر، سرایان و فردوس ۱.۵ سانتی‌متر، چیروک و باغستان 1 سانتی‌متر و سرند فردوس نیم سانتی‌متر رسید.

زارعی با اشاره به اینکه شب گذشته حداقل دما در تمامی ایستگاه‌های استان به زیر صفر رسید، گفت: سربیشه و زهان دمای 9- درجه، بیرجند 8- درجه، قائن، درمیان و سرایان 6- درجه ، خوسف 5- درجه ، فردوس و بشرویه 4- درجه ، حاجی آباد 2- درجه، طبس 1- درجه و نهبندان نیز دمای 0 درجه را ثبت کردند.

وی بیان کرد: مطابق با الگوی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناختی از اواسط هفته شرایط جوی در استان پایدار و آرام خواهد بود.

زارعی یادآور شد: مصرف بهینه انرژی در بخش‌های گوناگون، عایق‌بندی مخازن و لوله‌های سوخت‌رسانی، محافظت از کنتورهای آب، ذخیره سوخت کافی برای سالن‌های پرورشی و گلخانه‌ها، تخلیه آب سامانه‌های تحت فشار و سم‌پاش‌ها، بازدید و کنترل ضدیخ ماشین‌آلات کشاورزی، جمع‌آوری محصولات کشاورزی، محافظت از کندوهای زنبورعسل و محدودیت در انجام امور ساختمانی و بتن‌ریزی از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صد سند از آلمان هیتلری: انگیزه های جنگ جهانی دوم