برگزاری بزرگداشت «محسن نقوی» معروف به شاعر اهل بیت(ع) در پاکستان


برگزاری بزرگداشت «محسن نقوی» معروف به شاعر اهل بیت(ع) در پاکستان

رادیو پاکستان برنامه ای را به مناسبت بیست و ششمین سالگرد درگذشت «محسن نقوی» معروف به شاعر (اهل بیت) برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از c-karbala، «رادیو پاکستان» به مناسبت بیست و ششمین سالگرد درگذشت یکی از مشهورترین شاعران این کشور در زمینه شعر حسینی برنامه ای را برگزار کرد.

این شبکه گزارش داد: این کشور سالروز درگذشت شاعر معروف «محسن نقوی» معروف به (شاعر اهل بیت) را برگزار کرد. وی به دلیل قصاید متعددش درباره واقعه کربلا که در سراسر جهان به مناسبت های مذهبی خوانده می شود، مشهور شده است.

در این گزارش آمده است: این شاعر در پنج می 1947 در محله سادات نشین شهر دیره غازی خان چشم به جهان گشود. وی سهم زیادی در ادبیات اردو زبان دارد. وی در طول زندگی ادبی خود با جوایز نفیس متعددی مورد تجلیل و تکریم قرار گرفت .

او به خارتعدد آثار شگفت انگیزش از جمله بند قبا، عذاب دید، فرات فکر، رخت شب، ریزه حرف، خیمه جان، موج ادراک مشهور شده است.

شبکه رادیو پاکستان که در سال 1947 میلادی پس از استقلال پاکستان از اشغال انگلیس تاسیس شد، اشاره کرد که این شاعر اهل بیت(ع) در 15 ژوئن سال 1996 به دست ریاض بصرا، یکی از تروریست های مشهور و از اعضای ارشد لشگر جهنگوی در شهر لاهور به شهادت رسید. وی با زبان شعر توانست مسلمانان کشورش را در جنگ علیه وهابی گری و افراط گرایی متحد کند.

پایان پیام/44

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هلاکت سرکردگان داعش در عملیات حشد الشعبی در موصل