2266 بسیجی آذربایجان‌شرقی شناسه ضابطیت قضائی دریافت کردند


2266 بسیجی آذربایجان‌شرقی شناسه ضابطیت قضائی دریافت کردند

تبریز-ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان‌شرقی گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای تعداد 2 هزار و 266 نفر از بسیجیان این استان شناسه ضابطیت قضائی از سوی این مجموعه صادر شده است.

بابک محبوب علیلو روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته نیز برای تعداد یکهزار و ۴۶۳ شناسه ضابطیت برای بسیجیان آذربایجان شرقی دوره های آموزشی، برگزار و برای آنها شناسه صادر شد که از این تعداد در سطح حوزه قضایی تبریز نیز برای یکهزار و ۳۲ نفر از اعضای بسیج دوره آموزش ضابطیت برگزار و شناسه ضابطیّت آنها صادر شد.

به گفته وی از مجموع ضابطین عام و خاص آذربایجان‌شرقی که برای آنها گواهینامه آموزشی و شناسه ضابطین صادر شده است، ۵۷ درصد شامل یکهزار و ۳۰۳ نفر به حوزه قضایی تبریز و ۴۳ درصد شامل ۹۶۳ نفر به سایر حوزه های قضایی استان تعلق دارد.

محبوب علیلو با اشاره به مقررات قانونی ناظر بر ضابطین قضایی، اظهار داشت: قانون، ضابطین قضایی را تعریف و پیش بینی کرده و بر این اساس دادستانی دوره های ویژه ضابطیّت را برای عوامل نیروی انتظامی و مامورین ادارات و سازمان های دولتی برگزار می کند.

وی ادامه داد: در این راستا ضابطین قضایی مربوط به یگان ها، ادارات و ارگان های مختلف آموزش دیدند که از آن جمله می توان به مامورین نیروی انتظامی، سازمان حفاظت از محیط زیست، سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی، اداره کل راه و شهرسازی، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، روسا و معاونین زندان ها، یگان حفاظت سازمان زندان ها، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مراکز بهداشت، شرکت توزیع نیروی برق، ذبح و صید شرعی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی، سازمان امور اراضی و نیروی مقاومت بسیج اشاره کرد.

محبوب علیلو گفت: در راستای رعایت حقوق شهروندی اشخاص و شان، کرامت، و منزلت انسانی آنها و به جهت آشنایی ضابطین با تکالیف، حدود وظایف و اختیارات خویش، این دوره ها به صورت منظم، پیش بینی و اجرا می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟