رسیدگی به حدود 10هزار پرونده تخلفات اقتصادی در تعزیرات حکومتی قزوین


رسیدگی به حدود 10هزار پرونده تخلفات اقتصادی در تعزیرات حکومتی قزوین

قزوین- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به 9 هزار و 989 فقره پرونده شامل تخلفات حوزه‌های صنفی، دارو و درمان و قاچاق کالا و ارز رسیدگی شده است.

هوشنگ محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود:از این تعداد پرونده هشت هزار و ۲۲۷ فقره پرونده در زمینه کالا و خدمات، ۸۷۸ پرونده در زمینه قاچاق کالا و ارز و همچنین ۸۴۴ پرونده در زمینه دارو و درمان تشکیل و رسیدگی شده است.

وی افزود: متخلفان اقتصادی در این پرونده ها به پرداخت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال محکوم شده اند.

محمدی، متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها را پنج روز بیان کرد و گفت: بیشترین تخلفات در بخش صنفی مربوط درج نکردن قیمت (۳۰ درصد تخلفات)، گران فروشی (۲۶ درصد تخلفات) و رعایت نکردن دستورالعمل بهداشتی (۱۱ درصد) بوده است.

این مسوول ادامه داد: نگهداری کالای قاچاق نیز ۲۵ درصد پرونده ها را به خود اختصاص داده و سایر تخلفات نیز در زمینه های قاچاق سوخت، البسه و دخانیات بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین افزود: از ابتدای آغاز طرح تحول و برگزاری گشت های سیار از مهرماه جاری با هدف نظارت بر بازرسی ها و صیانت از حقوق شهروندان بیش از ۴۸۰ گشت مشترک برگزار شده و در حدود ۲۰ میلیارد ریال جزای نقدی برای متخلفان منظور شده است.

وی یادآور شد: این طرح در خصوص نظارت بر کالاهای اساسی، واحدهای تولیدی و وارد کنندگان کالا و نظارت بر واحدهای مهم ملی صادر کننده کالا در ساعات و ایام اداری، غیر اداری و روزهای تعطیل در حال برگزاری است.

محمدی تاکید کرد: پرونده‌های این طرح با قید فوریت و تشدید در مجازات‌ها رسیدگی خواهد شد و در صورت به روز رسانی و تعدیل جریمه‌های صنفی می‌توان برخود موثرتری با متخلفان اقتصادی داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !