نقش موثر هنرمندان در تقویت هویت دینی برجسته‌ سازی شود


نقش موثر هنرمندان در تقویت هویت دینی برجسته‌ سازی شود

اراک - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: نقش موثر اصحاب فرهنگ و هنر در تقویت هویت دینی و پاسداری از مکتب قرآن و اهل‌ بیت(ع) در جامعه به خصوص بین نسل جوان برجسته‌ سازی شود.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده روز شنبه در جمع فرهیختگان استان مرکزی در محل بیت امام جمعه اراک: هنرمندان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در شرایط مختلف با تولید آثار فاخر و ماندگار در جهت اهداف والای اسلام و انقلاب نقش‌آفرینی کرده‌اند که این مهم باید روز به روز بیشتر شود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی فصل تازه‌ای از فرصت‌ها در تاریخ ایجاد کرد و امروز باید از این فرصت‌ها به خوبی استفاده کرد و هنرمندان باید با تولید آثار ارزشمند در جهت معرفی دستاوردهای انقلاب تلاش کنند.

امام جمعه اراک اظهار داشت: کارنامه انقلاب اسلامی با وجود مشکلات اقتصادی درخشان است و عمده مشکلات اقتصادی کشور ناشی از مصرف کنندگی بیش از اندازه در برخی از موارد است که راهکار آن خودکفایی و قوی شدن در همه ابعاد است و اصحاب فرهنگ و هنر نیز باید با تولید برنامه‌های تاثیر گذار در اصلاح الگوی مصرف عمومی نقش‌آفرینی کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه اصحاب فرهنگ و هنر همواره در مسیر ولایت و انقلاب بوده‌اند، بیان کرد: در مسیر ولایت بودن موجب عزت و سربلندی جامعه اسلامی و ملت خواهد شد و ملت ایران که رهروان اهل بیت(ع) هستند، باید خط قیام فاطمی و حسینی را با قوت تر از گذشته ادامه دهند.

وی اظهار داشت: تربیت هنرمندان در تراز انقلاب اسلامی، الگوسازی صحیح از هنر و فرهنگ اسلامی و انقلابی و فرهنگ سازی با استفاده از ارزش‌های اسلامی از اولویت‌های هنرمندان باشد و همه باید در این مسیر هنرمندان را یاری دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به ماه بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ایام الله دهه فجر یادآور حماسه‌های بزرگ حضرت امام(ره) و حضور مردم در پیروزی انقلاب اسلامی است که اصحاب هنر و فرهنگ امروز باید این حماسه ها را تبیین کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: دهه فجر فرصتی مناسب برای تبیین ارزش‌های اسلامی و دستاوردهای انقلاب در طول ۴۲ سال گذشته است و باید از این فرصت به خوبی استفاده کرد و اصحاب هنر و فرهنگ باید در این مسیر پیشگام باشند.

وی ادامه داد: تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی از ضرورت‌های مهم گام دوم انقلاب است و همه باید در کشتی با عظمت انقلاب اسلامی و تکیه بر رهنمودهای ولایت به سمت تحقق آرمان‌ها حرکت کنیم.

امام جمعه اراک اظهار داشت: نشست با اصحاب فرهنگ و هنر برکات فراوانی دارد و دغدغه های اصحاب فرهنگ و هنر باید شنیده و با جدیت توسط مسئولان پیگیری شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: ایجاد تشکل واحد و قدرتمند و راه اندازی مجمع عمومی هنرمندان از شاخه‌های مختلف می‌تواند برکات زیادی داشته باشد.

وی اضافه کرد: خیران ادبی استان مرکزی باید در راستای حمایت و تقویت اقدامات و برنامه‌های فرهنگی و رفع دغدغه‌های اصحاب فرهنگ و هنر حضور موثرتر داشته باشند.

۱۱ مجتمع فرهنگی و هنری، ۱۰۳ آموزگاه هنری، ۱۲۳ موسسه فرهنگی هنری یک و چند منظوره، ۲۱۸ کانون تبلیغاتی، ۸۳ نشریه محلی، ۵۰ نمایندگی نشریات سراسری، ۵۸۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد و ۲ هنرستان هنرهای زیبا بخشی از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان مرکزی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟